دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سابق استقلال:

پذیرش قانون بازنشستگی جلوی سوءبرداشت را می‌گیرد

مدیرعامل سابق استقلال گفت: رئیس فدراسیون فوتبال باید قانون بازنشستگی را بپذیرد تا مانع ایجاد سوءبرداشت مردم شود.
کد خبر : 327382
292700-0-news-image.jpg

امیر واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص اینکه مهدی تاج با استفاده از ماده 60 قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران که متمم قانون خدمات کشوری است می‌تواند در سمت ریاست فدراسیون فوتبال بماند، گفت:  رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص بازنشستگی مهدی تاج به درستی گفته که اگر قانون جانبازی 25 درصدی شامل حال ایشان شود و زودتر از موعد بازنشسته شده باشند به شرطی که قانون اجازه دهد می‌توانند از این ماده استفاده کنند.


وی افزود: برخی تصور کردند این قانون شامل حال تاج می‌شود اما باید در مورد رئیس فدراسیون فوتبال بررسی شود و صالحی امیری به این نکته اشاره کرده است. ضمن اینکه علی لاریجانی رئیس مجلس گفته که تاج برود و مرجع تفسیر قوانین کشور ما تنها مجلس شورای اسلامی است.


وی در خصوص اینکه مهدی تاج اعلام کرده وی و تمامی اعضای فدراسیون فوتبال تابع قانون هستند و کارهای خود را از طریق مبادی قانونی انجام می‌دهند، گفت: متأسفانه عده‌ای فقط شعار قانون‌مداری می‌دهند ولی هر روزنه‌ای که در تثبیت جایگاه آنها وجود دارد را پیدا می‌کنند. قانون تعیین کرده که افراد بازنشسته باید مسئولیت خود را واگذار کنند و دلیل آن توقف گردش نیروهای جدید که پشت مدیران بازنشسته هستند. قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باعث می‌شود نیروهای با انرژی بیشتر و افکاری نو وارد عرصه ورزش شوند و به رشد فوتبال کمک کنند.


مدیرعامل سابق استقلال خاطرنشان کرد: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. اگر قانون می‌گوید بروید متوسل به بند و تبصره نشوید. باز هم تأکید می‌کنم رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از جاهایی که بر آن تأکید کرده باید جابه‌جایی صورت پذیرد فدراسیون فوتبال است. نباید مقاومت در برابر قانون کرد چرا که این کار باعث سوء‌برداشت می‌شود و این تصور در اذهان عمومی متبادر می‌شود که چه منافعی وجود دارد که افراد از سمتی که دارند جدا نمی‌شوند.


واعظ آشتیانی در خصوص اینکه تاج گفته در جواب جیانی اینفانتینو و دیگر مدیران فیفا گفته اوضاع در حالت مدیریت است، تصریح کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی دخالت در کار فدراسیون فوتبال نیست. هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌تواند قوانین خود را به قوانین کشورها تحمیل کند. اتفاقاً قوانین داخلی مورد احترام قرار می‌گیرد. در عرصه مدیریت، اینفانتینو حق دخالت ندارد اگر اظهارنظری خلاف قانون ما داشته باشد می‌توان برعلیه این شخص به دادگاه عالی ورزش CAS شکایت کرد ولی اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا حق دخالت ندارد و مسلماً این کار را انجام نمی‌دهد چون حقوق بین‌المللی به او چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.


انتهای پیام/ 4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته