دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال:

اسطوره‌های فوتبال رفتار غیرمتعارف نداشته باشند

کارشناس فوتبال گفت: اسطوره‌های فوتبال ما باید خویشتن‌دار باشند و دقت کنند تا افرادی آنها را مجبور به انجام کارهای غیرمتعارف نکنند.
کد خبر : 321350

امیر واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره درگیری‌های روز گذشته مربیان و بازیکنان در پایان دیدار سایپا با پرسپولیس گفت: وقتی باشگاه‌ها پیشوند فرهنگی به خودشان می‌گیرند معنی و مفهوم آن این است که عوامل آن باید اخلاق و رفتار حرفه‌ای داشته باشند.


وی افزود: متأسفانه اتفاق‌هایی که در دیدار روز گذشته سایپا با پرسپولیس رخ داد پیش از این نیز در بسیاری از بازی‌ها شاهد آن بوده‌ایم. اعتقادم این است که باشگاه‌ها نتوانسته‌اند رفتار حرفه‌ای و مثبتی را ارائه کنند، این موضوع از کادر مدیریتی باشگاه‌ها تا مربیان و بازیکنان و حتی لیدرهای این مجموعه‌ها را شامل می‌شود.


کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی باشگاه‌ها مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند و اخلاق را زیر سؤال می‌برند این فضای منفی و مسموم به روی سکوها منتقل می‌شود، مردم این اتفاق‌ها را به دقت پیگیری می‌کنند و از ورزش قهرمانی آزرده می‌شوند. من بارها به این مسئله اشاره کردم که گفتمان و رفتار مدیران و بازیکنان الگویی برای همه است، هرگونه رفتار ناهنجاری که از سوی افراد مطرح و مشهور رخ می‌دهد تأثیرهای نامطلوبی بر جامعه می‌گذارد، به نظرم باشگاه‌ها باید پیشوند فرهنگی را از پشت نام‌شان بردارند چون به این موضوع مقید نیستند.


وی تأکید کرد: اجرای کار فرهنگی ساده نیست و باید همه چیز به درستی در مورد آن اجرا شود، اینکه رجزخوانی در فرهنگ جامعه جا افتاده است درست نیست. مدیران باشگاه‌های ما فرهنگی نیستند و برخی مربیان و ورزشکاران منش پهلوانی را فقط در شعار دارند و در عمل آن را اجرا نمی‌کنند. ما تا چه زمانی باید شاهد این موضوع باشیم که مردم آزرده‌ خاطر شوند از اتفاق‌های تلخی که به‌خاطرِ نتیجه یک مسابقه فوتبال رخ داده است.


واعظ آشتیانی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم افرادی که باید با خاطیان برخورد کنند به جای آنکه تنبیه مناسبی در نظر بگیرند با کدخدامنشی و نصیحت‌های نابجا باعث می‌شوند که این رفتارها نه تنها از بین نرود بلکه به دیگر رشته‌های ورزشی نیز سرایت کند. به نظر من از فوتبال بود که رفتارهای زشت به والیبال، بسکتبال و کشتی سرایت کرد و در ادامه دامن دیگر ورزش‌های ما را می‌گیرد. متأسفانه هیچ مرجعی به اتفاق‌های تلخ فوتبال رسیدگی نمی‌کند و دلیل آن این است که مجمع فدراسیون فوتبال یک مجمع فرمایشی است که براساس باند مشخصی تشکیل شده و هیچ کار مثبتی برای رفع مسائل تلخ فوتبال برنمی‌دارد.


وی در مورد اینکه یکی از گزارشگران رادیویی مدعی شده علی دایی سیلی به صورت او زده است، اظهار کرد: افرادی که دارای شهرت هستند باید خویشتن‌دار باشند. عده‌ای به حق یا ناحق به دنبال تحریک آنها هستند. موضوعی که ممکن است ناحق باشد را با تحریک افراد مشهور حق جلوه می‌دهند. اسطوره‌های فوتبال ما باید بر خود مسلط باشند تا الگوی جامعه شوند، آنها احتیاط کنند تا افرادی که قصد دارند آنها را به واکنش‌های غیرمتعارف مجبور کنند موفق به رسیدن به اهدافشان نشوند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته