دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از پوستر نکوداشت‌های صمدی، دری، آخوندی و کاسه ساز

رونمایی از پوستر نکوداشت‌ها با حضور اعضای خانواده‌های هنرمندان در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.
کد خبر : 327329

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز همراه با رونمایی از پوستر نکوداشت‌ها در مجتمع فرهنگی اسوه با حضور حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و اصحاب رسانه برگزار شد.


مدیر بخش چهل سال مقاومت و کارگاه انتقال تجربه در ابتدا گفت: جشنواره امسال در سطح گسترده تری برگزار می‌شود همه جشنواره‌ها همواره جایگاهی برای هنرمندان فقید دارند و به خاطر عمری تلاش و پاسداشت هنری از آنان تقدیر می‌شود اما در این دوره ما این کار را نخواهیم کرد. امسال نکوداشت یاران‌مان را می‌گیریم. کسانی که در طول دوره های پیش همراه ما بودند.ما مراسم را برای نکوداشت آنان می‌گیریم چرا که این جشنواره حاصل حضور این عزیزان در دوران گذشته است و امروز از پوسترهایی که برای این دوره به بهانه نکوداشت یاران مان طراحی شده رونمایی خواهیم کرد.


همسر حمید آخوندی سپس اظهار کرد: آخوندی مرد عمل بود و همیشه نگران دغدغه‌های مردم بود و همیشه سعی می‌کرد برای آسایش و حل مشکلات قدم بردارد.


علیرضا جلالی تهیه‌کننده سینما نیز در رابطه با مرحوم آخوندی اشاره کرد: خوشحالم که جشنواره این هنرمندان را فراموش نکرده و به خانواده‌های آنان روحیه می‌دهد. آخوندی جانباز بود اما هیچ وقت کارت جانبازی نگرفت و کسی هم نمی‌دانست ولی همرزم من بود و سال‌ها در کنارش شاگردی کردم. فقدان ایشان برای من آسان نبود شاید باورتان نشود اما گاهی اشتباهی به آخوندی زنگ می‌زنم. بعد از این سخنان از پوستر مرحوم حمید آخوندی رونمایی شد.


نوید دری فرزند فیلمساز درگذشته در رابطه با نکوداشتی که برای پدر مرحومش برگزار می‌شود، گفت: ما هنوز داغدار هستیم اما همین بزرگداشت‌ها از آلام ما کم می‌کند تشکر می‌کنم از افرادی که چنین مراسمی ترتیب داده‌اند. این افرادی که قرار است برای شان نکوداشت برگزار شود جای آنها خیلی خالی است اما حتما بین ما حضور دارند. بعد از این سخنان از پوستر مرحوم ضیاءالدین دری رونمایی شد.


محسن پسر حبیب الله کاسه ساز برای رونمایی از پوستر پدر مرحومش روی سن رفت. سپس بنفشه صمدی دختر و سعید کریمی داماد مرحوم یدالله صمدی نیز روی صحنه آمدند و بنفشه صمدی با ابراز تشکر از دبیر جشنواره گفت: خزاعی نه تنها الان بانی نکوداشت پدر من شدند قبل از مرگ ایشان هم با ما تماس می‌گرفتند و همیشه به ما محبت داشتند همینطور از کامران ملکی که همیشه کنار ما بودند و در کنار پدر هم روزهای پرخاطره ای داشتند.


وی افزود: همه پدر را می‌شناسند و لزومی به صحبت نیست. من هنوز یاد نگرفتم با نداشتن شان چگونه کنار بیایم. پدر هم در عرصه هنر هم اصناف حضور پررنگ داشتند و در خانواده  برای ما تاثیرگذار بودند اما نسل بعد از ایشان بدون اینکه به اندازه آنها زحمت بکشند فرصت ندارند به همه جنبه های زندگی توجه کنند این چه معجزه ای بوده که آنها چنین قدرتی داشتند.


سعید کریمی نیز اظهار کرد: چندی پیش خزاعی تماس گرفته بود تا مرحوم صمدی را برای داوری در جشنواره دعوت کنند اما متوجه کسالت ایشان شد و از آن روز به بعد ما را تنها نگذاشتند. جای پدر و باقی بزرگان که پیش ما نیستند خالی است.


در بخش مراسم رونمایی دبیر جشنواره در رابطه با نکوداشت‌ها گفت: صمدی همیشه یاریگر مشکلات ما در عرصه‌های صنفی، تولید و اجرا بود. متأثر شدم از بیماری و این اتفاق. معتقدم امروز کنار ما هستند و همیشه در یاد من باقی خواهند ماند. فراموش نمی کنیم آقای کاسه ساز در تأسیس انجمن سینمای دفاع مقدس و شکل گیری جشنواره مقاومت چه تلاش‌هایی داشتند. از چهره ها و پایه گذاران سینمای انقلاب بودند و خیلی‌ها برای حل مشکلات به جای خانه سینما به دفتر ایشان مراجعه می‌کردند.وی افزود: دری و آثارش از ذهن ما پاک نمی‌شود. مجموعه‌های ضد استکباری شان و نگاهش در ذهن همه باقی خواهد ماند. او یک تنه برای اندیشه‌هایش مبارزه کرد و با همه اجحاف‌هایی که در حقش شد کم نیاورد. آخوندی همکار من بود و به او غبطه می خوردم. کارهای خیر و مهربانی‌اش را هیچ‌کس نبود. خیلی‌ها در جریان خدمات اجتماعی ایشان نیستند ولی همه اینهاست که اسم ایشان در تاریخ سینما باقی خواهد بود.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته