دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسفند سال جاری؛

دومین همایش ملی قرآن و هنر در قم برگزار می‌شود

دومین همایش ملی قرآن و هنر از سوی مدرسه اسلامی هنر و مرکز هماهنگی توسعه پژوهش و آموزش عالی  قرآنی کشور، اسفند 1397 برگزار می‌شود.
کد خبر : 327172
gallery-1540195724dnz3imuiyl7y.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مدرسه اسلامی هنر و مرکز هماهنگی توسعه پژوهش و آموزش عالی  قرآنی کشور، دومین همایش ملی قرآن و هنر را اسفند 1397 در قم برگزار می‌کند.


بر اساس این گزارش، هنر و زیبایی در قرآن و حدیث، مفهوم شناسی واژگان زیبایی در قرآن، مؤلفه‏‌های زیبایی با توجّه به توصیف قرآن از بهشت، زیبایی طبیعت و جهان خلقت از منظر قرآن، زیبایی در تفاسیر قرآن (با تأکید بر تفاسیر روای)،  هنرها (شعر، قصّه، هنرهای تجسّمی، معماری و ...) در قرآن، ادراک و فهم زیبایی قرآن، تأثیر اعجاز قرآن در تجربه زیبایی‌‌شناختی آن،  تأثیر اعتقاد به کلامِ خداوند بودنِ قرآن در تجربه زیبایی‌‌شناختی آن از جمله محورهای محتوایی فراخوان همایش است.


 قرائت قرآن به مثابه اجرا،  نسبت آداب قرائت با تجربه زیبایی‌شناختی،  قرآن در هنرها، دستگاه‌های موسیقایی قرائت قرآن، خوشنویسی قرآن (کتابت و کتیبه‌نویسی)، تذهیب و کتاب‏ آرایی قرآن،  تصویرسازی قصه‌های قرآن، قرآن در هنر معاصر، قرآن و نظریه‏ های ادبی جدید، روایت‏‌شناسی و قرآن، ریخت‌‌شناسی قصّه‏‌های قرآن، نشانه‏‌شناسی قصّه‏‌های قرآن،  قرآن و نقد ادبی جدید و تصویر هنری در قرآن از دیگر محورهای محتوایی فراخوان به شمار می‌آید.


دراماتورژی و جنبه‏‌های نمایشی قرآن از محورهای ویژه محتوایی فراخوان همایش ملی قرآن و هنر است.


 مهلت ارسال مقالات  پایان دی‏1397 اعلام شده که علاقه‌مندان می‌‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  37840216 و پیش شماره 025 تماس بگیرند.


 انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته