دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 01:43
در مقاله‌ای بررسی شد؛

بررسی تاثیرات نفت بر برنامه‌های توسعه‌ای

مقاله «بررسی تاثیرات نفت بر برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران» که توسط محمدحسین نوروزی و شهره پور رمضان نگارش شد، مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 327119

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا, مقاله «بررسی تاثیرات نفت بر برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران» که توسط محمدحسین نوروزی و شهره پوررمضان نگارش شد, مورد بررسی قرار گرفت.


تحلیل اقتصاد سیاسی ایران وابسته به درک دو مفهوم دولت تحصیلدار و بیماری هلندی است. جمهوری اسلامی ایران برای رهایی از وابستگی به نفت که با پیکره اقتصاد و سیاست‌ در ایران آمیخته شده، در قالب پنج برنامه توسعه، به تدوین سیاست‌هایی به‌ این منظور پرداخته است.


اما با این وجود به نظر می‌رسد اقتصاد ایران با احتساب نوسانات دوره‌ای‌ همچنان وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارد. اهمیت موضوع از آنجا ناشی می‌شود که درک این شرایط می‌تواند ما را به سمت خلأهای ممکنه و سیاست‌هایی جایگزین راهنمایی کند.


در این راستا با رویکردی تحلیلی ـ توصیفی به بررسی نوسانات تاثیرات نفت بر برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است. در صورتی که می‌خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می‌توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده کنید.


نوروزی, محمدحسین و شهره پور رمضان ۱۳۹۲، بررسی تاثیرات نفت بر برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران، همایش ملی مدیریت توانمندی‌ها در اقتصاد ایران، رشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، https://www.civilica.com/Paper-RASHT01-RASHT01_033.html.


انتهای پیام/4102


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته