دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیلی:

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کهگیلویه و بهمئی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کهگیلویه و بهمئی را ضروری دانست.
کد خبر : 327096
IMG_7276.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عزیز فیلی در نشست کارگروه مقابله
با گرد و غبار با اشاره به اینکه بیش از یک دهه کشور درگیر این پدیده است، اظهار کرد: منشأ ۷۰ درصد ریزگردهای ایران خارجی و مابقی داخلی است.  باید ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای دهدشت و لیکک راه‌اندازی شود.


وی افزود: منشأ خارجی این پدیده از کشورهای عراق، عربستان و اردن است. باید یک برنامه هدفمند مبتنی بر دانش روز برای مقابله با این پدیده تدوین و با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.


فیلی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و ایجاد باغ در اراضی شیب‌دار به استان‌های مختلف کشور اختصاص داده است، عنوان کرد: باید برای دریافت سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبارات پیگیری‌های لازم انجام شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ادغام دو کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و آلودگی آب و هوا شد و گفت: با توجه به مرتبط‌بودن این دو موضوع و با هدف تأثیرگذاری بیشتر، این موضوع باید انجام شود. 


وی با بیان اینکه اکنون دو شهرستان بویراحمد و گچساران دارای ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند، تصریح کرد: محیط زیست از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی زمینه ایجاد دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی را فراهم کند.


فیلی افزود: هزینه مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه برآورد و پیگیری‌های لازم در کمترین زمان ممکن انجام شود. با توجه به اینکه ایجاد باغ و طرح آبخیزداری مانع از فرسایش خاک می‌شود، چنین طرح‌هایی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت پدیده گرد و غبار و حفظ سلامتی مردم، عنوان کرد: هنگام بروز این پدیده در استان‌های همجوار باید کمیته مقابله به سرعت در استان تشکیل و در حالت آماده‌باش باشید‌.


انتهای پیام/4062/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته