دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیأت علمی دانشگاه:

تأثیرگذاری بر مخاطبان نباید وابسته به رادیو و تلویزیون باشد

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: برای این‌که تأثیرگذار باشیم نباید فقط به رادیو و تلویزیون وابسته باشیم، بلکه از ظرفیت‌های سپهر رسانه‌ای بهره ببریم.
کد خبر : 327082
01d8b43f4f3fa760f12ff89aa5d9028b_XL.jpg

عطاءالله ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در‌خصوص توسعه تکنولوژی‌های رسانه‌ای اظهار کرد: امروز رسانه‌ها سپهری شده‌اند و به‌نوعی ما با یک سپهر رسانه‌ای مواجهیم.


عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: در دنیای امروز ما با 47 سپهرک رو‌به‌رو هستیم که رادیو و تلویزیون دو مورد از این 47 سپهرکی هستند که سپهر رسانه‌ای را تشکیل می‌دهند و برای تأثیرگذاری و ارتباط با مخاطب باید از ظرفیت تمام این 47 سپهرک بهره برد که شبکه‌های اجتماعی هم جزیی از آن هستند.


وی با اعلام این مطلب که براساس آخرین تحقیقات پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ 10 درصد اعتماد و مراجعه به تلویزیون کاهش یافته، اذعان کرد: ما برای این‌که تأثیرگذار باشیم نباید فقط به رادیو و تلویزیون وابسته باشیم و از ظرفیت‌های سپهر رسانه‌ای بهره ببریم.


این استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به گرایش بیشتر افراد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: این موضوع نمی‌تواند بیانگر این باشد که رسانه‌ها دنباله‌رو شبکه‌های اجتماعی هستند، چون گرایش کلی به این سمت‌و‌سو می‌باشد و رسانه‌های جمعی برای این‌که بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند می‌بایست به موضوعات و مسائلی بپردازند که شبکه‌های اجتماعی به آن اشتغال دارند.


انتهای پیام/4105/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته