تأثیرگذاری بر مخاطبان نباید وابسته به رادیو و تلویزیون باشد
عطاءالله ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درخصوص توسعه تکنولوژیهای رسانهای اظهار کرد: امروز رسانهها سپهری شدهاند و بهنوعی ما با یک سپهر رسانهای مواجهیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: در دنیای امروز ما با 47 سپهرک روبهرو هستیم که رادیو و تلویزیون دو مورد از این 47 سپهرکی هستند که سپهر رسانهای را تشکیل میدهند و برای تأثیرگذاری و ارتباط با مخاطب باید از ظرفیت تمام این 47 سپهرک بهره برد که شبکههای اجتماعی هم جزیی از آن هستند.
وی با اعلام این مطلب که براساس آخرین تحقیقات پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ 10 درصد اعتماد و مراجعه به تلویزیون کاهش یافته، اذعان کرد: ما برای اینکه تأثیرگذار باشیم نباید فقط به رادیو و تلویزیون وابسته باشیم و از ظرفیتهای سپهر رسانهای بهره ببریم.
این استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به گرایش بیشتر افراد به استفاده از شبکههای اجتماعی گفت: این موضوع نمیتواند بیانگر این باشد که رسانهها دنبالهرو شبکههای اجتماعی هستند، چون گرایش کلی به این سمتوسو میباشد و رسانههای جمعی برای اینکه بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند میبایست به موضوعات و مسائلی بپردازند که شبکههای اجتماعی به آن اشتغال دارند.
انتهای پیام/4105/خ
انتهای پیام/