دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی لاریجانی:

تولید سبز یکی از موضوعات مهم در راه توسعه است

علی لاریجانی در پیامی به افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک گفت: تولید سبز یکی از موضوعات مهمی است که در راه توسعه باید لحاظ شود.
کد خبر : 327059
139505031820539008206054.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی برای افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک پیامی ارسال کرد.


در این پیام آمده است: با گسترش روزافزون اطلاعات و فناوری شاهد تأثیر فوق‌العاده آن بر روی فناوری کسب‌وکار هستیم و کسب‌وکار امروزی در مقابل کسب‌وکار سنتی پیشرفت بسزایی کرده است. به جرأت می‌توان گفت که کسب‌وکار امروزی پیشرو با فناوری روز دنیا باید همگام باشد تا بتواند با جذب مشتریان باعث رونق اقتصادی شود. رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود. خصوصی‌سازی واقعی شرکت‌های دولتی در ارتقاء بهره‌وری نقش مؤثری دارد و انجام این مهم می‌تواند به بهبود رشد اقتصادی کمک کند.


در ادامه پیام لاریجانی آمده است: باید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عوامل تقویت رشد اقتصادی کشور را فراهم کرد. در این زمینه باید به موضوع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان توجه شود و موانع فعالیت آن‌ها رفع گردد و سیستم بانکی نیز ضرورت دارد تسهیلات مناسب را در اختیار این کسب‌وکار قرار دهد. بدیهی است برای دستیابی به رشد اقتصادی موردنظر در برنامه ششم توسعه علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی باید شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود. در سال‌های اخیر بخشی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور شناسایی‌شده و باید از این نقاط قوت استفاده بهینه شود. به عبارتی به لحاظ مدیریت استراتژیک، باید نقدینگی‌های کشور به بخش‌های مولد سوق داده شود تا با فعال کردن بخش تولید از ظرفیت نیروی تحصیل‌کرده استفاده شود؛ چرا که با انجام این مهم در اقتصاد به رونق تولید و اشتغال‌زایی که از اولویت‌های کشور محسوب می‌شود نیز توجه شود.


لاریجانی در  پیام خود توجه به تولید سبز را یکی از موضوعات مهمی دانست که باید در راه توسعه لحاظ شود و افزود: نباید به دلیل پیشرفت توسعه، حفظ منابع کشور فراموش شود و ضرورت دارد در این راستا از فناوری‌های جدید که به منابع حیاتی کشور آسیب نمی‌رساند استفاده کرد.


در انتهای این پیام آمده است: برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با هدف انتخاب و معرفی کسب‌وکارهای پیشرو با توجه به موضوعات مهمی از جمله اقتصاد مقاومتی و اشتغال مولد در واقع فرصت مغتنمی در جهت تبیین برنامه‌های جدید در راستای توسعه اقتصادی کشور می‌باشد. در پایان از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه تقدیر می‌نمایم.


انتهای پیام/4071/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته