دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 17:14
آشوری خواستار شد:

ایجاد رشته‌های جدید با توجه به مزیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای هرمزگان

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رشته‌های جدید باید با توجه به مزیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای شکل بگیرد.
کد خبر : 326908
13970826 (2).JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شتاب بخشیدن به چرخه تولید در کشور نقش مهم و حیاتی دارند.


وی افزود: دانشگاه باید با استفاده از ظرفیت‌های عظیم خود بتواند با تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز جامعه و ایجاد تعامل با صنایع و دیگر دستگاه‌های اجرایی سهم به‌سزایی در توسعه‌یافتگی کشور به‌ویژه استان هرمزگان داشته باشد.


آشوری با بیان اینکه لازم است نیاز مناطق مختلف استان هرمزگان مبنای طرح توسعه رشته‌ها قرار بگیرد، گفت: رشته‌های جدید باید با توجه به مزیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای شکل بگیرد که با اجرای طرح آمایش آموزش عالی پیش‌بینی می‌شود، شرایط اشتغال برای دانش‌آموختگان ایجاد و وضعیت مطلوبی داشته باشند.


نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی یکی از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت در کشور است، گفت: بررسی و نیازسنجی مشکلات و موانع امروز جامعه و ارائه راهکار مناسب برای رفع نیاز مردم، محور اصلی پایان‌نامه‌ها در دانشگاه قرار بگیرد.


وی توجه به کیفیت آموزش در دانشگاه را خواستار شد و تصریح کرد: کیفیت‌بخشی حوزه آموزش با به‌کارگیری استادان مجرب و با صلاحیت علمی از نکات مهمی است که باید در دانشگاه‌ها رعایت و اجرایی شود.


به گزارش آنا، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش‌روی این دانشگاه پرداخت.


انتهای پیام/4101/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته