دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 16:28
صفاری‌نطنزی تشریح کرد؛

تشکیل کارگروه اصلاح CFT در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تشکیل کارگروه اصلاح CFT با عضویت مراجع ذی‌ربط در کمیسیون امنیت ملی توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 326885

مرتضی صفاری‌نطنزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: این جلسه به منظور رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و با حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام شورای نگهبان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود علوی وزیر اطلاعات و نمایندگانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.


وی با بیان اینکه در جلسه بحث‌های مفصلی پیرامون ایرادهای وارد شده به CFT صورت گرفت افزود: این جلسه در نهایت به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین قرار شد کارگروهی مرکب از نمایندگان شورای نگهبان، کمیسیون امنیت ملی، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص مصلحت ایرادهای شورای نگهبان را بررسی کنند تا ببینند اصلاً این ایرادها قابل رفع هستند یا خیر.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر این ایرادها قابل رفع بود، کارگروه، متن پیشنهادی خود برای اصلاحیه را تهیه و آن را در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار می‌دهد که بعد از جمع‌بندی در کمیسیون به صحن مجلس برود.


صفاری‌نطنزی خاطرنشان کرد: اگر این اصلاحات انجام نشود و برای شورای نگهبان قانع کننده نباشد، کمیسیون بر رأی قبلی خود اصرار کرده و در نهایت این لایحه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته