دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 02:43
معینی مطرح کرد:

ارزانی بیش از 5 برابری نرخ برق در ایران

مدیر تولید برق آذربایجان شرقی گفت: میانگین نرخ برق در ایران نسبت‌ به کشورهای مختلف جهان حدود پنج برابر ارزان‌تر است.
کد خبر : 326595
ناصر معینی.jpg

ناصر معینی در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه میانگین نرخ برق در ایران نسبت‌به کشورهای مختلف جهان حدود پنج برابر ارزان‌تر است، گفت: نرخ برق توزیعی در منازل ایران بین دو تا سه سنت برای هر وات است. درحالی‌که در کشورهای مختلف جهان قیمت برق توزیعی در منازل بین 11 تا 13 سنت برای هر وات است.


وی با اشاره به اینکه برای نیروگاه تبریز افزایش 60 مگاواتی تولید برق را برای تابستان سال آینده در برنامه داریم، افزود: امیدواریم با افزایش تولید برق در تابستان سال آینده، در استان آذربایجان شرقی شاهد خاموشی نباشیم.


معینی تأکید کرد: موضوع استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز برای زمان‌هایی است که به‌ناچار نمی‌توانیم از گاز در فصل زمستان استفاده کنیم، هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که مصرف مازوت در نیروگاه تبریز بسیار کمتر از حدی است که تصور می‌شود، اما در فصل زمستان وقتی مصرف گاز در منازل افزایش می‌یابد و شاهد تزریق گاز به نیروگاه برای تولید برق نیستیم، به‌ناچار از مازوت استفاده خواهیم کرد.


مدیر تولید برق آذربایجان شرقی اضافه کرد: بررسی مسائل زیست‌محیطی برای تولید برق در کشور بسیار مهم است و نیروگاه تبریز بر این موضوع تأکید ویژه‌ای دارد.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته