استفاده از سامانه مانیتورینگ مدیریت پیکبار تهران کلید خورد
به گزارش گروه نفت وانرژی خبرگزاری آنا از برق تهران بزرگ؛ حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق(ع)، هفته بسیج و همچنین خیرمقدم و خدا قوت به خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین نماد حقوق بشر، حقوق شهروندی است و این شرکت توجه ویژهای به این امر دارد و در رابطه با حقوق شهروندی وظایف مهمی بر عهده دستگاههای اجرایی گذاشتهشده تا بتوان از حقوق شهروندان صیانت کرد.
وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این راستا، میز خدمت را بهمنظور ارائه خدمات بهموقع، سریع و آسان به اربابرجوع و همچنین ارتقاء رضایتمندی آنان از عملکرد دستگاههای اجرایی، با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" تشکیل و از افراد مطلع و مقام مسئول درآنواحد بهمنظور ارائه خدمت به اربابرجوع استفاده میکند.
صبوری در خصوص شناسایی مشترکین پرمصرف گفت: 76 درصد از مشترکان پایتخت ، مشترکان خانگی هستند و که 80 درصد از این مشترکان الگوی صحیح صرف را رعایت میکنند و مابقی به امید خدا با آموزش و آگاهی بیشتر به جمع کممصرفها خواهند پیوست.
وی در ادامه با اشاره به کاهش تلفات و نحوه مدیریت پیک تابستان تصریح کرد: سالانه 3 درصد به مصرف انرژی ، 2 درصد به تعداد مشترکان و5 درصد ، به پیک مصرف برق در شهر تهران اضافه میشود و از هشت هزار کیلومتر شبکه سیمی موجود در پایتخت حدود هفت هزار کیلومتر آن به کابل خود نگهدار تبدیلشده است و هزار کیلومتر باقیمانده تا پایان سال 97، تبدیل به کابل خود نگهدار خواهد شد و این امر کمک بسیار زیادی در خصوص کاهش تلفات و پایداری شبکه خواهد داشت.
صبوری افزود: در سال آینده تعهد این شرکت در مهار پیک تابستان 650 مگاوات است و با توجه به اینکه سالانه سیصد ساعت پیک مصرف برق در پایتخت وجود دارد انتظار میرود با همراهی مردم ، بدون اینکه لطمهای به آسایش و رفاه زندگی مشترکان برسد تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ، بهرهگیری از تکنولوژیها روز را، از سیاست شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ عنوان کرد و گفت: در همین راستا استفاده از سامانه مانیتورینگ مدیریت پیکبار شبکه شهر تهران با تکنولوژی بهروز در توزیع برق تهران بزرگ کلید خورده است.
وی تصریح کرد: برنامه پاسخگویی هوشمند بار، تجهیزات سرمایشی مشترکان با استفاده از اینترنت و تکنولوژیهای نوین به همراه قابلیت کنترل از راه دور، بهمنظور کاهش پیکبار و امکان مشارکت مشترکان در برنامههای پاسخگویی بار بدون نیاز به مداخله انسانی بر اساس تکنولوژی هوشمند را فراهم میکند. بهطوریکه تجهیزات نصبشده مشترکان بهطور مستقیم سیگنالی را از طرف شرکت توزیع دریافت کرده و استراتژی قطع بار را بدون دخالت مشترکان انجام میدهند.
صبوری؛ راهاندازی سامانه مدیریت پستهای اتوماسیون"سمپا" در شرکت توزیع برق تهران بزرگ را که برای اولین بار در سطح کشور انجامشده است از دیگر اقدامات شاخص این شرکت دانست و گفت: این طرح با توجه به تدوین اهداف و راهبردهای برنامهریزی استراتژیک این شرکت با شعار "شرکت بهرهور و شایسته اعتماد" درزمینهٔ خدمات توزیع برق و باهدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه و ضرورت توسعه اتوماسیون و هوشمند سازی در برنامه افق 1400، همگام با دیگر شرکتهای پیشتاز در عرصه مدیریت نوآوری و تکنولوژی، با عنوان سامانه مدیریت پستهای اتوماسیون"سمپا"، بهصورت تحت وب و در راستای پیادهسازی بانک اطلاعاتی دقیق کلیه پستهای اتوماسیون، اعلام، پیگیری و رفع مکانیزه معایب پستها راهاندازی شد.
وی در خصوص استفاده از انرژیهای تجدید پذیر اظهار داشت: حدود هفت سال است که این پروژه در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ کلید خورده و خوشبختانه تا امروز 500 کیلووات انرژی خورشیدی با همکاری مردم و بخش خصوصی در چرخه تولید قرارگرفته است و حدود 1500 کیلووات دیگر هم د حال انعقاد قرارداد، است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تأکید کرد : مشترکانی که از انرژی خورشید استفاده کنند، میتوانند مازاد تولید خود را پنج برابر قیمتی فروش برق، به این شرکت بفروشند.
صبوری، توجه به نیروی انسانی و ارتقا توانمندیهای کارکنان بهعنوان سرمایههای سازمانی را از اولویتهای این شرکت دانست و تصریح کرد: خوشبختانه نزدیک به 100 درصد احتیاجات و تأسیسات برقی ، تولید ملی است و همین امر باعث شده است که تحریمها نتوانند ضربهای به این صنعت بزنند.
انتهای پیام/4094/
انتهای پیام/