دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فلاحت‌پیشه:

دولت در امنیت اقتصادی مرزها کم گذاشته است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید کاری کنیم امنیت اقتصادی مرزنشینان فراهم شود، دولت در این زمینه کم گذاشته و باعث فساد مرزی شده‌ است.
کد خبر : 326317
97-04-c23-2929.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها (راهکارها و چالش‌ها)» که در سالن همایش الغدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مرز سه سطح را می‌توان در نظر گرفت که در سطح اول آن جهانی شدن مرز است که مرز را قربانی می‌کند و البته همین مدعیان جهانی شدن، اقدامات ضدامنیتی را دامن می‌زنند. سطح دوم منطقه‌گرایی است که اهمیتش در امنیت مرزهای خودمان است که با سنتی‌ترین تهدیدات روبه‌رو هستیم و اگر مرزها را امن کنیم می‌توانیم به توسعه دست یابیم.


وی گفت: مجموع مناسبات غیرنفتی ما با عراق به اندازه ۲۸ کشور اروپایی است و در مورد افغانستان هم اوضاع همین شکل است و در شرایط کنونی بسیاری از کالاهایی که نمی‌توانیم از اروپا بگیریم، می‌توانیم از مرزها دریافت کنیم.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه سطح سوم تأمین امنیت مرزی در زمان تحریم است، تصریح کرد: اگر به مناطق مرزی توجه نکنیم و مانع مهاجرت مرزنشینان به مرکز نشویم، مجبور خواهیم شد سربازان را برای تأمین امنیت آن منطقه بگذاریم در صورتی‌که خود مرزنشیان عامل تأمین امنیت مرزها خواهند بود.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجازه ندهیم تحریم سامان و امنیت مرزها را مختل کند و در این مدت ۴۰ نوع تهدیدات مرزی را شناسایی و با آن‌ها مقابله کردیم‌.


فلاحت‌پیشه ادامه داد: باید یک بازتوزیعی در تخصیص منابع ملی برای تأمین امنیت ملی صورت گیرد و در این خصوص ما چند ماه پیش به مرزها سفر کردیم که بزرگترین دغدغه این مرزها ایکس‌ری بود و همچنان هم ایکس‌ری است اما اگر بازتوزیع درستی در تخصیص بودجه صورت می‌گرفت دیگر این دغدغه وجود نداشت.


وی افزود: باید وضعیتی را شکل دهیم که مرزنشینان احساس امنیت اقتصادی کنند و متأسفانه دولت کم گذاشته است و این کشور با این جمعیت همه ساله در معرض فساد مرزی است و باید سامانی در این مورد صورت گیرد و باید کاری کنیم تا از طریق مرزها تحریم‌ها را به شکست بکشانیم.


انتهای پیام/۴۰۷۹/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته