دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر نعمتی:

امنیت باعث پیشرفت ‌و توسعه پایدار می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به‌ واسطه امنیت می‌توانیم به پیشرفت ‌و توسعه پایدار دست یابیم.
کد خبر : 326300
photo_2018-11-17_12-32-28.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی صبح امروز در همایش بین‌المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها (راهکارها و چالش‌ها)» که در سالن همایش الغدیر وزارت کشور برگزار شد گفت: همزمانی این کنفرانس با ماه ربیع‌الاول و آزادسازی سوسنگرد، یادآور تلاش‌های شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد است.


وی ادامه داد: کشور ایران با قرار گرفتن در منطقه حساس غرب آسیا با ۱۵ کشور همسایه است و اغلب استان‌های ما دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه هستند که این کشورها هرکدام فرهنگ‌ها و نظام‌های سیاسی مختلفی دارند که فرصت خوبی در اختیار مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به خاطر دخالت‌های قدرت‌های بزرگ آن سوی مرزهای ما ناامنی حاکم است و تنها اصلی که باعث می‌شود تا این کشورها پیشرفت کنند، امنیت است و بدون امنیت نمی‌شود پیشرفت داشت. مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی معظم کل قوا توجه جدی‌ به مقوله امنیت دارند، لذا امروز این کشور در امنیت کامل به سر می‌برد.


نعمتی با بیان اینکه امنیت پیش‌شرط توسعه و پیشرفت است افزود: به‌عنوان مثال همسایه شرقی ما چندین سال است در وضعیت نابسامانی و ناامنی به‌سر می‌برد و وجود قدرت‌های استعماری بر دامنه این ناامنی افزوده است و حتی می‌خواهند امنیت کشورمان را با اختلال روبه‌رو سازند، لذا امنیت مقوله‌ای است که همه دست‌اندرکاران این حوزه باید توجه جدی به آن داشته باشند تا به‌واسطه امنیت به پیشرفت ‌و توسعه پایدار دست یابیم.


وی ادامه داد: اگر امنیت نداشته باشیم هیچ سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نمی‌تواند در توسعه کشور سهیم شود و اگر امنیت مناطق مرز توسعه نیابد با پدیده قاچاق و اخلال در سیستم اقتصادی کشور مواجه می‌شویم.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد امنیت در منطقه پرآشوب غرب آسیا نیازمند یک حرکت جدی است و گفت: همه فعالیت‌هایی که می‌تواند برای کشور ایجاد افتخار کند نیازمند امنیت است، لذا توسعه امنیت مناطق مرزی کشور با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست اما کافی نیست.


انتهای پیام/۴۰۷۹/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته