دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهید حمید‌رضا نظام:

مدیون من هستید اگر به نام من چیزی از کسی یا جایی طلب کنید

هنرمند شهید حمید رضا نظام، خالق آثار متعدد موسیقی، خواننده سرود «روح منی خمینی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: مدیون من است هر آن‌کسی که از نامم استفاده کند.
کد خبر : 326237
13920328085351734_PhotoL.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهید حمیدرضا نظام در سال ۱۳۳۹ در تهران و خانواد‌ه‌ای مذهبی و معتقد، چشم به جهان گشود، از همان ابتدا  تحت تربیت‌ مادر و پدری مذهبی و با حضور در مجالس روضه امام حسین(ع)، فردی مذهبی و صاحب اعتقاد شد.


شهید حمیدرضا نظام در هنرستان عالی موسیقی تحصیلات خود را به پایان رسانده بود که روز‌های مبارزه با رژیم ستم‌‌شاهی تب و تاب زیادی گرفت. تنها راه ارتباط امام با پیروانش نوار صوت و اعلامیه بود. خواندن و همراه داشتن اعلامیه‌های حضرت امام جرم زیادی محسوب می‌شد.


ساواک با کسانی که اعلامیه‌های حضرت امام(ره) را تکثیر و توزیع می‌کردند برخورد شدیدی می‌کرد. اما این برخورد‌ها عاملی نشد که شهید حمید‌رضا نظام از تهیه و تکثیر اعلامیه‌های حضرت امام(ره) دست بردارد و یک‌بار هم در همین راه به شدت مجروح شده بود.


بعد از پیروزی انقلاب، شهید حمید‌رضا نظام از هنر خود استفاده کرد و سرود معروف «روح منی خمینی» را با صدای خود اجرا کرد که از ماندگار‌ترین سرود‌های انقلابی شد.


شهید نظام مسئولیت گروه کُر جهاد‌ سازندگی را به عهده داشت و آثار هنری بسیاری را به عنوان سرود‌های انقلابی به جای گذاشت.


با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنوب و غرب کشور به عنوان یک بسیجی اعزام و بار‌ها مجروح شد. شهید حمید‌رضا نظام درعملیات کربلای پنج از ناحیه دست و صورت مجروح شد که عکس معروفی نیز از آن روزها به جا مانده است.


دلاوری‌ها و رشادت‌های شهید حمیدرضا نظام در چند خط گفتنی نیست. در سال۱۳۶۶ و در عملیات نصر چهار در منطقه ماووت عراق بعد از آزاد‌سازی سه قله مهم که به نام آن شهید نیز نام‌گذاری شده است، به شهادت رسید.


در یکی از مهم‌ترین قسمت‌های وصیت‌نامه این شهید به خانوا‌ده و اطرافیانش آمده: مدیون هستید اگر به نام‌ من چیزی از کسی یا جایی طلب کنید.


انتهای پیام//خ/ ۴۱۰۰


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ارزنتال
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
۰
دو سه روز پیش بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشه روح منی خمینی اومد تو ذهنم زمزمه اش کردم اما این دو سه روز هرچی خواستم یه آهنگ دیگه رو زمزمه کنم بازم همین اهنگ زمزمه من میشد حتی وقتی از سالن خونه رد میشدم برم بیرون از خونه یا بر گشتم تلوزیون داشت اهنگ پخش میکرد اما بازم این شعر میومد توذهنم تا اینکه الان مطلب شما رو در مورد نظام خوندم خدا رحمتش کنه از اینکه این مطلب و نو سایت تون گداشته بودین ممنونم من به فال نیک گرفتم اجر شما هم با شهدا باشه یا علی مدد
هلدینگ شایسته