دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهید سید جواد موسوی:

شهید گریه کن نمی‌خواهد، شهید رهرو می‌خواهد

شهید سید جواد موسوی در وصیت‌ نامه‌اش می‌گوید: من فقط برای رضای خدا، ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمانم را لبیک گفتم. شهید گریه کن نمی‌خواهد، رهرو می‌خواهد.
کد خبر : 325952
61291110000.jpg

به گزارش حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهید سید جواد موسوی در سال ۱۳۴۵در روستای شنبه بازار شهرستان فومن در استان گیلان به دنیا آمد.


پدر‌بزرگ این شهید از سادات  عظیم‌‌‌الشأن این روستا بود، و اهالی روستا برای حل مشکلات خود به پدر‌بزرگ این شهید مراجعه می‌کردند و از همان ابتدا سید جواد موسوی با گره‌گشایی از کار دیگران مأنوس شده بود.


در دوران دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی سید جواد به مناطق جنگی اعزام شد و در 25 بهمن سال 1364 در سن 19 سالگی در عملیات والفجر هشت گردان امام حسین (ع) لشکر 25 کربلا به عنوان خط شکن در منطقه عملیاتی اروند کنار به دلیل اصابت گلوله و جراحات شدید از ناحیه پهلو ، به جمع یاران شهیدش پیوست. این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خود اشاره کرده است که هیچ کسی در جبهه رفتن من مسئول نیست و زمانی‌‌که به شهادت رسیدم برای من گریه نکنید. 


 عاشقانی که از طریق توسل به این شهید توانستند بهتر با خداوند ارتباط برقرار کنند و حاجات خود را از خداوند متعال دریافت کنند بسیار هستند،  شهید سید جواد موسوی هنوز هم نتوانسته از توجه به مشکلات دیگران چشم پوشی کند چرا که به نص صریح قرآن شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورندـ


هر ساله در بهمن ماه با نزدیک شدن به 25 بهمن خیل عظیمی از دوستداران شهدا و شهید سید جواد موسوی به روستای شنبه بازار عزیمت می‌کنند،  و با بردن نذورات خود از برآورده شدن حاجاتشان خبر می‌دهند.


انتهای پیام/۴۱۰۰/4071


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته