دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 07:48
کاپیتان تیم ملی کاراته:

دنیا به کاراته ایران احترام می‌گذارد

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: در تاریخ ورزش ایران هیچ رشته‌ای به‌صورت پیاپی سه‌بار عنوان قهرمانی جهان را به‌دست نیاورده اما خدا را شکر کاراته موفق شد.
کد خبر : 326183

ذبیح‌الله پورشیب در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره رقابت‌های جهانی کاراته و کسب عنوان نایب‌قهرمانی بعد از 44 سال و سومین قهرمانی تیم کومیته گفت: رقابت‌های جهانی امسال آخرین مسابقه جهانی قبل از المپیک توکیو بود و تمامی کشورها در این رقابت حضور پیدا کرده بودند تا امتیازهای لازم را برای المپیک توکیو کسب کنند. البته تا المپیک توکیو زمان زیادی باقی‌مانده و ما در سال 2019 رقابت‌های زیادی پیش‌رو داریم و بعضاً برخی از تورنمنت‌های ما هر ماه برگزار می‌شود و از این‌ طریق می‌توانیم امتیازهای لازم را برای المپیک توکیو کسب کنیم اما امتیازی که از رقابت‌های جهانی برای کاراته‌کاها درنظرگرفته می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی ادامه داد: خوشبختانه تیم ما توانست بعد از 44 سال عنوان نایب‌قهرمانی را به‌دست بیاورد. همچنین در کومیته تیمی برای سومین‌بار به‌صورت پیاپی روی سکو رفتیم. من فکر نمی‌کنم تابه‌حال در تاریخ ورزش ایران هیچ رشته‌ای به‌صورت پیاپی سه‌بار عنوان قهرمانی جهان را به‌دست آورده باشد اما خدا را شکر کاراته موفق شد این افتخار را به‌دست بیاورد. در رقابت‌های جهانی امسال 140 شرکت‌کننده حضور داشتند و حتی برخی قهرمانان دوره گذشته به‌خاطر سطح بالای رقابت‌ها از کسب مدال بازماندند. حضور این تعداد شرکت‌کننده نشان می‌دهد کاراته در کل دنیا گسترش یافته و تنها مختص به یک یا چند کشور نیست.


کاپیتان تیم ملی کاراته عنوان کرد: ما در کاراته ایران ثابت کردیم موفقیت‌های کاراته هیچ‌کدام اتفاقی نیست و همه آنها با تلاش و کوشش خانواده کاراته محقق شده‌اند. درحال‌حاضر کاراته دنیا به ایران احترام می‌گذارد و این موضوع برای ما خیلی ارزشمند است. در رقابت‌های تیمی من توانستم به مدال برسم. البته از اینکه به مرحله فینال راه پیدا نکردم، خیلی ناراحت هستم و از این بابت از همه مردم هم عذرخواهی می‌کنم اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم روی سکو بروم. در کومیته تیمی هم تمام تلاش‌مان را کردیم. خوشبختانه کار گروهی فوق‌العاده‌ای که انجام دادیم، باعث شد عنوان قهرمانی را برای سومین بار به‌دست بیاوریم.


پورشیب به برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی کاراته اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به اینکه کاراته برای نخستین بار المپیکی شده است، کار ما خیلی سخت است. همان‌طور که گفتم در سال 2019 رقابت‌های مهمی پیش‌رو داریم و امتیاز هر کدام از این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک اهمیت زیادی دارد. ما باید تلاش کنیم آمادگی خودمان را حفظ کنیم و البته مسئولان ورزش کشور هم به این رشته نوپا در المپیک توجه ویژه‌ای کنند و در رقابت‌هایی که پیش‌روی ماست از ما حمایت کرده و به این مسابقات اعزام شویم.


وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیتی‌که کاراته ایران دارد، قطعا ما بیشتر از دو سهمیه برای المپیک توکیو خواهیم گرفت و بدون‌شک در المپیک هم توانایی کسب مدال طلا را داریم اما همان‌طورکه گفتم این رشته نیاز به حمایت دارد تا با خیال راحت و بدون دغدغه کار خودش را ادامه دهد. متأسفانه یکی از مشکلات همیشگی ما که بارها همه خانواده کاراته به آن اشاره کرده‌اند، بحث خانه کاراته است که ما از داشتن آن محروم هستیم. بارها اتفاق افتاده است که به‌خاطر نداشتن محلی برای تمرین، نتوانستیم به‌خوبی تمرینات خود را دنبال کنیم و همین موضوع از نظر روحی و روانی همیشه ما را آزار داده است. واقعاً انصاف نیست کاراته با وجود تمام این افتخارات و مدال‌هایی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و جهانی به‌دست آورده است، با مشکلات پیش‌پاافتاده روبه‌رو باشد.


انتهای پیام/4071/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته