دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به فیفا و AFC

رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نامه نوشت.
کد خبر : 326053
صالح یامیری.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت کمیته ملی المپیک، در پی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌های جداگانه به رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در‌خصوص این قانون لازم اجرای مجلس شورای اسلامی توضيح داد.


کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تلاش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد ثبات وآرامش به همراه اجرای قانون است.


صالحی‌امیری در این نامه عنوان کرد: به شما اطمینان می‌دهم دولت نه تنها هیچ‌گونه دخالتی در روند دموکراتیک انتخابات فدراسیون‌ها ندارد بلکه میلیون‌ها دلار سالانه کمک می‌کند.


در بخشی از نامه دکتر صالحی‌امیری خطاب به اینفانتینو و شیخ سلمان آمده است: «در مورد فدراسیون فوتبال هرگونه تصمیم‌گیری در صلاحیت مجمع عمومی آن فدراسیون خواهد بود و قطعاً کمیته ملی المپیک در جهت  حمایت از فدراسیون بر اجرای صحیح اصول و مفاد اساسنامه نظارت خواهد کرد.»


در بخش دیگری از این نامه که روز چهارشنبه به رؤسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد آمده است: «در اجرای این قانون ۸۰۰نفر از مدیران ارشد در بخش‌های مختلف از جمله ۱۴ استاندار و چند سفیر و مدیران سیاسی، اجرایی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی حوزه‌های مختلف مشمول اجرای آن شدند.»


رئیس کمیته ملی المپیک ایران با تأکید بر حفظ آرامش و ایجاد ثبات و پرهیز از تنش با کمک وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد اجرا نشدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در موعد مقرر تبعات قانونی و کیفری خود را به دنبال دارد.


در نامه ارسالی رئیس کمیته ملی المپیک به رؤسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اطمینان داده شده است که دولت نه تنها هیچ‌گونه مداخله‌ای در فرآیند دموکراتیک انتخابات رؤسای فدراسیون‌ها نداشته بلکه سالیانه میلیون‌ها دلار برای توسعه ورزش قهرمانی به‌ویژه فوتبال کمک بلاعوض می‌کند.


در نامه سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی و صالح در تصمیم‌گیری در مورد این فدراسیون اعلام شده و تأکید کرده قطعاً کمیته ملی المپیک در جهت  حمایت از فدراسیون بر اجرای صحیح اصول و مفاد اساسنامه نظارت خواهد کرد.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته