دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 14:41

جمهوری چک هم از پیمان مهاجرتی خارج می‌شود

جمهوری چک نیز به جمع کشورهایی می‌پیوندد که قصد دارند از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد خارج شوند.
کد خبر : 325782
8340552_394.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کابینه دولت چک تصویب کرد که این کشور نیز از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد خارج شود.


علت این تصمیم دولت چک افزایش شمار پناه‌جویانی است که به‌صورت غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شده‌اند. افزایش شمار پناه‌جویان باعث افزایش محبوبیت احزاب دست راست افراطی در کشورهای اروپایی شده است که به‌شدت با ورود مهاجران به اروپا مخالف هستند.


برخی از کارشناسان سیاسی تحلیل می‌کنند که این تصمیم جمهوری چک برای پاسخ دادن به افکار عمومی ناراضی از ورود مهاجران غیرقانونی گرفته‌شده تا با بحران خیزش احزاب راست افراطی مقابله شود.


معاون نخست‌وزیر چک گفته است که دولت، میان مهاجران قانونی و غیرقانونی فرق قائل است. «ریچارد برابک» ادامه داد: «چک و برخی دیگر از کشورهای اروپایی بارها هشدار داده‌اند که این پیمان برای چالش بحران مهاجران مناسب نیست.»


شمار کشورهای اروپایی که تصمیم به قطع ارتباط با سازمان ملل متحد در مورد این پیمان گرفته‌اند افزایش یافته است. پیش‌ازاین اتریش و مجارستان نیز اعلام کرده بودند که این پیمان را بیش از این ادامه نخواهند داد.


این پیمان که توسط 193 کشور جهان به تصویب رسیده بود با چالش عمده‌ای روبه‌رو شده است. آمریکا سال گذشته میلادی و با دستور دونالد ترامپ از این پیمان خارج شد.


به گزارش آنا، مذاکره بر سر پیمان مهاجرتی سازمان ملل در پی بحران پناهجویان در 2015 آغاز شد. این توافق در ماه دسامبر در مراکش به تأِیید نهایی خواهد رسید.


انتهای پیام/4106/4093/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته