دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1397 - 02:18

خروج دولت مجارستان از پیمان مهاجرتی سازمان‌ملل متحد

دولت مجارستان روز گذشته با صدور اعلامیه‌ای خروج خود را از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد اعلام کرد.
کد خبر : 296645

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از یورونیوز، دولت مجارستان روز چهارشنبه با اعلام خروج این کشور از پیمان مهاجرت سازمان ملل متحد این پیمان را تهدیدی بزرگ برای جهان نام برد.


حکومت ملی‌گرای مجارستان یکی از قویترین منتقدان سیاست‌های مهاجرتی سازمان ملل بوده است و حتی در سال 2015، مرزهای جنوبی مجارستان را برای جلوگیری از ورود مهاجرین نرده کشی کرد. این حرکت دولت مجارستان به دنبال خروج ترامپ از این پیمان صورت گرفت.


پتر سیجارتو، وزیر‌امور‌خارجه مجارستان، در مصاحبه‌ای با این شبکه تلویزیونی گفت که کشورش این مذاکرات را ترک کرده است تا از این پیمان خارج شود زیرا متن مورد نظر اعضای این شورا عامل ایجاد بی‌ثباتی است و سعی دارد تا مهاجرت را به عنوان یکی از حقوق بنیادین حقوق بشر تعریف کند در حالی‌که این‌طور نیست.


یک از راه حل‌های مجارستان برای بحران مهاجرت ایجاد سیستم‌های مهاجرتی در یک کشور آفریقایی است تا تعداد مهاجران را نمایش دهد. اما به نظر می‌رسد که کشور‌های آفریقایی اشتیاق کمی برای این کار دارند. ما به این کشور‌ها به شرط اجرای این قوانین پیشنهاد پرداخت پول را داده ایم تا دراین طرح به ما کمک کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته