دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 16:08

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: ‌تهیه نقشه 20 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ‌تهیه نقشه 20 میلیون برای هکتار از اراضی کشاورزی کشور خبر داد.
کد خبر : 32578

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از زوابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور و رئیس سازمان نقشه برداری کشور امروز در راستای انجام پروژه عکسبرداری هوایی رقومی و تهیه ارتوفتو از اراضی کشاورزی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


ایجاد و امکان ساماندهی و مدیریت بر زمین‌های کشاورزی از نظر وضعیت کاربری، نوع مالکیت، میزان ملک، وضعیت بهره‌برداری و ارائه تسهیلات بهتر و سریع‌تر به کشاورزان، رفع تعارضات و تداخلات میان دولت و مردم و شفاف‌سازی و تثبیت مالکیت اراضی از جمله مفاد این تفاهم‌‌نامه است.


رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حقوق مردم در اراضی تحت تملکشان به نتایج پروژه همکاری سازمان نقشه برداری و سازمان امور اراضی بستگی دارد، گفت: بر این اساس عکسبرداری استان مازندران تقریبا رو به اتمام است و پس از آن عکسبرداری از استانهای گلستان، البرز، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کلان شهرهایی مثل اصفهان، شیراز و ... صورت خواهد گرفت.


وی باتاکید بر اینکه در حال حاضر سازمان نقشه برداری کشور پروازهای پوششی از استان گیلان را آغاز کرده است، افزود: علاوه بر استانهای مذکور اطلاعات مربوط به اراضی سواحل مرزی نیز برای سازمان امور اراضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


افشار اظهار کرد: عکسبرداری از کل کشور توسط سازمان نقشه برداری کشور و تحت نظارت و نیز مسئولیت این سازمان انجام می گیرد تا برای ایجاد وحدت و یکپارچگی اطلاعات مکانی در کشور از فعالیتهای پراکنده و جزیره‌ای از سوی بخش‌های دیگر جلوگیری شود.


وی ادامه داد: پروژه کاداستر و تعیین اراضی کشور یک طرح ملی ، ماندگار و عظیم است که ظرفیت و توانمندی کل کشور را در حوزه تولید اطلاعات مکانی می‌طلبد.


همچنین اردلان آزموده رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره بر کمبود هواپیماهای سازمان نقشه‌برداری و هزینه‌های بالای پرواز برای عکسبرداری هوایی گفت: با توجه به اینکه سازمان امور اراضی به ارتوفتوی کل اراضی کشاورزی کشور در راستای انجام مأموریتش نیاز دارد بنابراین با وجود حجم بالای عکسبرداری از استانهای کشور، همکاری و توافقات این دو سازمان بیش از پیش خواهد شد تا با همکاری سازمان امور اراضی بسیاری از این کمبودها برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته