دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 15:01
رمضانی:

سامانه اطلاعات کتاب مدارس تا دهه‌ فجر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اطلاعات تمام کتاب‌های موجود در مدارس در سامانه جمع‌آوری و درج شده و کتاب‌های نامناسب از مدارس خارج می‌شود.
کد خبر : 325743
2629473.jpg

علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در حال حاضر فضای مجازی تا حدودی جای مطالعه را در بین دانش‌آموزان گرفته است اما قطعاً پس از مدتی این موضوع تغییر خواهد کرد و دوباره کتاب به‌روزهای اوج خودش برمی‌گردد. این موضوع روشن است؛ اما در حال حاضر فرهنگ کتاب‌خوانی شرایط مناسبی در بین دانش آموزان ندارد.


مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه افزود:‌ در حال حاضر سرانه کتاب مدارس برای هر دانش‌آموز ۹ جلد است و این سرانه باید افزایش پیدا کند.


وی در ادامه تصریح کرد: در هفته کتاب که از ۲۳ آبان تا اول آذرماه ادامه پیدا می‌کند برنامه‌هایی در مدارس برگزار می‌شود.


در این هفته جشنواره دانایی، توانایی با حضور دانش‌آموزان به‌منظور افزایش فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.


رمضانی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این هفته پیگیری می‌شود ارسال ۵۰۰ هزار جلد کتاب با تخفیف ۴۰ درصدی به دانش‌آموزان علاقه‌مند به کتاب‌خوانی در همه نقاط کشور است.


مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در این هفته مسابقه کتاب‌خوانی مانند سال قبل برگزار می‌شود. سال گذشته آمار خوبی داشتیم و حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در مسابقه مطالعه یک کتاب شرکت کردند که حدود ۳۰۰ نفر از این دانش‌آموزان موفق شدند که به مرحله کشوری راه یابند که امسال در برنامه جشنواره دانایی و توانایی حضور پیداکرده و در مرحله کشوری باهم به رقابت می‌پردارند. برندگان این مرحله نیز در ۲۸ آبان ماه معرفی می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه امسال شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» است از برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس کشور خبر داد و گفت: در ۵۰ هزارمدرسه بیش از ۸۵۰ هزار جلد کتاب ارائه می‌شود و دانش‌آموزان به فراخور نیاز و علاقه خود می‌توانند این کتاب‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنند.


رمضانی معتقد است که فضای مجازی آمار مطالعه کتاب را در بین دانش‌آموزان کاهش داده است و در این میان خانواده‌ها و وزارت ارشاد نیز باید با مدارس همکاری داشته باشند تا سرانه مطالعه را در بین دانش‌آموزان گسترش دهند.


مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص کتاب‌های مناسب دانش‌آموزان نیز گفت: همه کتاب‌های موجود در بازار برای دانش‌آموزان مناسب نیست و باید کتاب‌ها بر اساس، سن، فرهنگ خانواده‌ها، مذهب انتخاب شود. به همین منظور در آموزش‌وپرورش به این نتیجه رسیدیم که در انتخاب کتاب برای دانش‌آموزان باید پایش اساسی صورت گیرد؛ نتیجه آنکه کارگروهی از بهترین نویسندگان حوزه کتاب انتخاب‌ شده‌اند تا در این حوزه بررسی‌های لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/۴۰۸۷/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته