دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور نوراله‌زاده؛

کارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري چابهار برگزار شد

کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری چابهار با حضور نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد.
کد خبر : 325741
Capture.JPG

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چابهار با حضور نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار، دینارزهی مدیر صندوق کارآفرینی استان سیستان و بلوچستان، پناه معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار و سایر مسئولین استان و شهرستان چابهار در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد.
در این جلسه، بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار که در نخستین جلسه این کارگروه در شهرستان شرکت می‌کرد ضمن اشاره به ظرفیت‌های ویژه چابهار از مسئولین منطقه خواست در رشد و شکوفایی این شهرستان تلاش کنند.
بامری در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد صندوق کارآفرینی امید و خدمات شایان آن در کشور و استان خواستار تسریع در ارائه تسهیلات، به‌خصوص تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیل در تضامین شد.
 دینارزهی  ضمن تشکر از حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در چابهار و شرکت در این جلسه، گزارشی از نحوه اعطای تسهیلات اشتغال در منطقه ارائه داد.
در ادامه این جلسه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: چابهار دارای مزیت‌های رقابتی زیادی است و کمتر شهرستانی در کشور سراغ داریم که این مزیت را دارا باشد و باید به این منطقه توجه ویژه‌ای شود.
نوراله زاده به تشریح تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و درباره تسهیل در نحوه ضمانت ها، دوره تنفس تسهیلات مناطق روستایی و...سخن گفت.
وی درباره ضمانت‌های بانکی گفت با توجه به مصوبه جدید و ابلاغ آن به استان ها توانستیم ضمانت‌ها را تعدیل و تسهیل کنیم تا روستاییان بتوانند به راحتی با 20 مدل ضمانتی مانند رهن خودرو، کارت یارانه، سند زمین کشاورزی، سند منزل روستایی و غیره این تسهیلات را دریافت کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به در نظر گرفتن منافع مردم در روستاها و همچنین کمک به آنها سهم آورده را تا 10 درصد در روستاها و 5 درصد در مناطق مرزی کاهش دادیم.
ایشان دوره تنفس طرح های روستایی را بسته به نوع  طرح و فعالیت آن در روستا حداکثرتا دو سال اعلام کرد.
نوراله‌زاده به تفاهم‌نامه‌ای که با منطقه آزاد چابهار منعقد شد اشاره و گفت: طبق این تفاهم نامه بنا شد منطقه آزاد چابهار مبلغی را نزد صندوق تودیع و صندوق دو برابر آن مبلغ را برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در شهرستان و روستاها پرداخت کند.
وی در خصوص تسهیلات مشارکتی در مناطق روستایی به‌خصوص مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از سال 96 تاکنون مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد اشتغال روستایی در مناطق مرزی خاش، میرجاوه و سراوان پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان این مراسم به تفاهم نامه با صندوق توسعه دریایی اشاره و گفت: تاکنون 30 میلیارد ریال تسهیلات در منطقه چابهار جهت تجهیز و بازسازی لنج پرداخت شد.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته