دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 06:24
سحرگاه امروز؛

حکم وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی اجرا شد

حکم وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی، ارزی و پولی کشور سحرگاه امروز اجرا شد.
کد خبر : 325632
1864774_762.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سحرگاه امروز حکم وحید مظلومین فرزند حبیب‌الله و محمداسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی، ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اجرا گذاشته شد.


مظلومین با اینکه مجوز خرید و فروش سکه و ارز را نداشت، با ایجاد باندی سازمان‌یافته بزرگ‌ترین شبکه اخلال ارزى و خرید و فروش بدون مجوز سکه را تشکیل داد و محمداسماعیل قاسمی معروف به محمدسالم نیز یکى از اعضای این شبکه بود و تراکنش مالی شخص اسماعیل قاسمى در این شبکه چهار هزار و هشتصد و سی و چهار میلیارد تومان بوده است؛ وحید مظلومین حتى ملاحظه زنان مسن فامیل را نکرد و از حساب پیرزن 71 ساله مبلغ سه هزار و پانصد میلیارد ریال سوء استفاده کرد.


در ادامه تحقیقات مشخص شد در شبکه وحید مظلومین صد و هفتاد هزار تراکنش مالى در قالب دویست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار میلیارد تومان بوده است.


این گزارش حاکی است، مظلومین و قاسمى به اعدام و سایر افراد شبکه به حبس محکوم شدند و پرونده متعاقب اعتراض وکلاى محکومان به اعدام، به دیوان عالی کشور ارسال، و شعبه 41 دیوان عالى با رسیدگى دادنامه صادره در مورد متهمان به اعدام را ابرام و تأیید کرد و پس از قطعیت حکم وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمى با رعایت تشریفات قانونى سحرگاه روز چهارشنبه حکم اعدام با حضور جمعى در تهران به مرحله اجرا درآمد. 


انتهای پیام/ 4096/


انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
پری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
۰
ناراحت کنندس به نظر من حقش اعدام نبود مثلا حبس ابد بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
۰
اعدام و محاکمه آفتابه دزدها و کسانی که به علت نداشتن پارتی و نفوذی قدرت ، نشانه عدالت نیست . عدالت زمانی تحقق خواهد یافت که گردن کلفتها و اختلاسگرانی که آقازاده هستند و یا منتسب به برخی آقایان هستند ، محاکمه و اعدام شوند .
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
۱
کاش اعدام نمیشد ، به هر حال این ها از ضعف سیستم هست که میتونن بزرگ بشن .
جرج سوروس یهودی هم ضعف پوند رو متوجه شد و فروش استقراض کرد و باعث بحران اقتصادی شد ولی بهش سمت مشاور دادن تا بدونن کجای کار ایراد داشته که این متوجه شده.

اما اینجا....
آرامش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
۰
مفسد اقتصادی باید تمام اموالش را ازش گرفت و تبعیدش کرد... اعدام چیه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
۰
اینا هستن که جامعه رو فلج کردن و باعث گرونی ها و فشارهای اقتصادی استخوان شکن رو مردم شدن اون وقت میگین اعدام حقش نبود و ناراحت کنندس؟یکم یه مردم جامعه تون نگاه کنین و اطراف تون رو با چشمهای باز ببنین مگه شما تو ی این جامعه زندگی نمیکنید وضع رو نمی بینید.؟هر روز اختلاس و احتکار....گرونی ها...بیکاری....بسه بابا....بشه...یکم مردم به خودتون بیایین.حیفه اعدام شدن؟پس برید نهج ابلاغه رو بخونید ببنید حضرت علی با مفسدان اقتصادی چه میکرد.قاتل یه نفر رو میشکه ولی مفس کل جامع رو از بین میبره.بس کنید لطفا......اگه یه بارم عدالت رعایت شده باشه اونم همین یه باره....
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
۰
پر واضح هست که این مجرمان همکارانی در نظام داشتند ولی هیچگاه در دادگاه محکوم و حتی احضار نمیشن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
۰
سلام، منم اگه اگاهی داشتم میرفتم 1.5 میلیارد سکه میخریدم، حالا اگه میخریدم باید اعدام بشم، اون بابایی که چندین هزار سکه پیش خرید کرده بود چی اونم اعدام کنن، یا خودشون خرن یا مارو خر گیر اوردن، دولت نظارت نداره و بی قاعده داره بازار اداره میکنه، کاری کرده که تمام سرمایه ها به سمت دلالی بره، سرتا پای دولت دزده خودتونو گول نزنید، سلام منو به اخوندی و داداش شیخ حسن برسونید یا علی
هلدینگ شایسته