دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 03:58
دانشنامه پارلمان/2

آبستراکسیون در مجلس به چه معناست

مجلس شورای اسلامی پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌هاست که آشنایی با اصطلاحات قانونی آن برای شهروندان امری لازم است.
کد خبر : 325434
01(6).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.


مجلس شورای اسلامی پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است و از این‌رو آشنایی با بخش‌های مختلف آن ضروری به نظر می‌رسد و با همین هدف اصطلاح‌ها و کلیدواژه‌های حقوقی مجلس شورای اسلامی برای آشنایی مخاطبان در این صفحه منتشر می‌شود.


آبستراکسیون:


معنی لغوی آبستراکسیون، بستن، سدکردن و جلوگیری است و در اصطلاح سیاسی به معنای شیوه‌ ای برای برهم زدن اجتماع و در مورد پارلمان به معنای تعویق تصمیم‌گیری و جلوگیری از آن است.


روش‌های مختلف، مانند از اکثریت انداختن جلسه علنی، افراط در استفاده از حقوق پارلمانی توسط نمایندگان به منظور مبارزه سیاسی همگی در چارچوب معنای آبستراکسیون قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته