دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 14:00
پشت پای حزبی‌ به آخوندی؛

بهشت جای لیبرال‌ها نیست/ مُهر پایان بر زندگی سیاسی وزیر عصبانی

عباس آخوندی وزیر سابق با مشی لیبرال با رأی نیاوردن برای شهرداری تهران به پایان زندگی سیاسی خود رسید.
کد خبر : 325391
AG8I0685.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا-محمدعلی حسن‌نیا- عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که بعد از استعفا و ناکامی خود در این وزارتخانه و فعالیت‌های بحث برانگیز از قطار دولت پیاده شد، دندان برای رسیدن به شهرداری تهران تیز کرده بود و در این مسیر افراد حزب اتحاد ملت از وابستگان دسته چندم حزب منحله مشارکت نیز وی را همراهی می‌کردند. امروز برای آخوندی سرنوشت‌ساز بود و وی در یک قدمی رسیدن به بهشت مسیر خود را نتوانست بیابد و با تک رأی که گفته می‌شود، از طرف علی اعطا عضو حزب ملت صورت گرفت، رأی نیاورد و مسیر بهشت را نتوانست برود.


در چند روز گذشته که آخوندی به‌عنوان گزینه نهایی در لیست شهرداری تهران قرار گرفته بود، بسیاری از سیاستمداران، مردم تهران و حتی دولتمردان نگران تبعات بعدی انتخاب این وزیر لیبرال بودند. دولت نیز این نگرانی از شهردار شدن وزیر سابق را نادیده نگرفت و یک منبع آگاه نیز به خبرگزاری آنا اعلام کرد: اگر آخوندی شهردار شود، به هیأت دولت راه داده نمی‌شود. این موضع‌گیری‌های سیاسی و مردمی و دولتی نشان می‌دهد که چه میزان آخوندی برای گرفتن مسئولیت خطرناک بود و اگر این وزیر که مشی لیبرالی دارد بر کرسی بهشت تهران می‌نشست، دیگر فرصتی برای خدمت‌رسانی بهتر برای مردم نبود.


از طرفی دیگر اختلافات حزبی در مشارکتی‌های سابق یا همان اصلاحاتی‌های تندرو و رادیکال نمود بیشتری پیدا کرد و از سویی نیز آخوندی به وسیله کارگزارانی‌ها طرد شد و نتوانست به شهرداری برود و این نشان از اختلاف شدید و انتقام‌گیری سیاسی هاشمی از آخوندی و جریان اصلاحات است. هر چه که نام این دوئل سیاسی در تهران بوده باشد، آخوندی باید دوران بازنشستگی را طی کرده و پایان زندگی سیاسی خود را جشن بگیرد.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته