دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 10:56
دارنده مدال طلای جهان:

می‌توانستم در وزن 109 کیلوگرم هم به مدال برسم

دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی گفت: من اگر در وزن 109 کیلوگرم که وزن المپیکی است هم به میدان می‌رفتم می‌توانستم روی سکو قرار بگیرم.
کد خبر : 325335
علی+هاشمی+%2F+وزنه+برداری.jpg

علی‌ هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری گفت: خدا را شکر می‌کنم که برای دومین بار توانستم در رقابت‌های جهانی به مدال طلا برسم. متأسفانه در این چند وقت اخیر در مورد وضعیت وزنه‌برداری صحبت‌هایی مطرح می‌شد که به هیچ عنوان درست نبود و تنها روحیه وزنه‌برداران را تضعیف می‌کرد، اما به هیچ‌کدام از آنها اهمیت ندادیم و تنها روی تمرینات خودمان تمرکز کردیم  تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.


دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی عنوان کرد: سال گذشته پس از اینکه تیم ملی وزنه‌برداری به عنوان قهرمانی رسید برخی افراد می‌گفتند که تیم ملی در شرایطی این عنوان را به دست آورد که 10 کشور به دلیل موضوع دوپینگ غایب بودند، امسال بر خلاف سال‌گذشته تمامی کشورها حضور داشتند و هیچ‌کشور نبود که در این رقابت‌ها حضور نداشته باشد و ما با وجود همه کشورها، توانستیم با شرایط خاص باز هم روی سکو برویم و مقام سوم تیمی و دوم مدالی را به دست بیاوریم.


هاشمی گفت: رقابت‌های جهانی با توجه به اینکه بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شد تنها 40 روز فرصت برای تمرین داشتیم خیلی سخت بود. بعد از اینکه از اندونزی آمدیم فقط چند روزی را استراحت کردیم و بلافاصله تمرینات را شروع کردیم و فرصتی برای ریکاوری نداشتیم. من برای حضور در رقابت‌های جهانی آسیب‌دیدگی‌ هم داشتم، اما تمرینات را به صورت حداکثری ادامه دادیم تا با آمادگی قابل قبولی در این رقابت‌ها حاضر شویم.


هاشمی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه وزن دسته 102 کیلوگرمی غیرالمپیکی بود سطح رقابت‌ها پایین نبود، عنوان کرد: من سال گذشته در دسته 105کیلوگرمی در مجموع رکورد 404 کیلوگرم را ثبت کردم، اگر امسال در دسته 109 کیلوگرم که وزن المپیکی محسوب می‌شد حضور پیدا می‌کردم با رکوردی که سال گذشته به ثبت رساندم در جایگاه سومی قرار می‌گرفتم بنابراین با توجه به این شرایط من اگر در وزن المپیکی هم شرکت می‌کردیم شانس کسب سکو را داشتم، اما با توجه به اینکه وزن من طوری بود‌ که نمی‌توانستم در دسته 109کیلوگرم روی تخته بروم و استراحت زیادی هم نداشتم با مشورت کادر فنی بهترین تصمیم این بود که در وزن 102 کیلوگرم روی تخته بروم. خوشبختانه در این دسته دو نماینده از ایران حضور داشتند که هر دو صاحب مدال شدند.


ملی‌پوش وزنه‌برداری ادامه داد: ضمن اینکه در رقابت‌های جهانی هیچ وقت سطح مسابقات پایین نیست و همه برای کسب سکو به میدان می‌آیند، در این مسابقه هم ما رقابت فشرده‌ای با سایر وزنه‌برداران داشتیم، وزنه‌برداری که بعد از من به عنوان دومی رسید قهرمان جهان بود و به هیچ عنوان رقابت ساده‌ای با هم نداشتیم.


دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی در خصوص برنامه‌های پیش‌روی خود عنوان کرد: من فعلاً چند روزی را استراحت خواهم کرد و به کارهای عقب مانده‌ام رسیدگی می‌کنم، اما بعد از آن تمرینات را از سر می‌گیرم. تا المپیک توکیو 21 ماه زمان بیشتر باقی نمانده و ما باید از همین حالا تمرینات را برای آن مسابقات بزرگ آغاز کنیم، ضمن اینکه در ماه‌های آینده دو رقابت کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو داریم که باید به سطح آمادگی قابل قبولی برسیم. من برای المپیک توکیو در دسته 109 کیلوگرم روی تخته می‌روم از همین حالا باید خودم را آماده کنم.


وی در پایان به وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری با وجود وزنه‌برداران جوان اشاره کرد و گفت: خوشخبتانه وزنه‌برداران جوانی که به تیم ملی تزریق شدند آینده خوبی خواهند داشت اگر چه در این رقابت‌ها غیر از بیرالوند کس دیگری نتوانست به مدال برسد اما امتیازاتی که آنها به دست آوردند به تیم ملی خیلی کمک کرد و خوشبختانه این وزنه‌برداران همگی در گروه A قرار داشتند و همین موضوع نشان می‌دهد که آنها از رقابت‌ها دور نبودند، مطمئناً این نفرات در آینده با توجه به تجربه‌ای که کسب می‌کنند از مدال‌آوران خواهند بود.


انتهای پیام/4071/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته