دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 18:28
بنیادی:

علت مرگ دانش‌آموزان بردسکنی بررسی می‌شود

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: علت مرگ دانش‌آموزان بردسکنی بررسی می‌شود.
کد خبر : 325207
بنیادی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، بهروز بنیادی درباره فوت و مرگ مغزی سه دانش‌آموز بردسکنی در تصادف روز گذشته، گفت: این اتفاق ظهر دیروز و بعداز تعطیلی مدارس اتفاق افتاد؛ زمانی که دانش‌آموزان در راه برگشت به منزل بودند و به‌طرف خیابان اصلی می‌روند که به دلیل آنکه به‌طور ناگهانی از پشت یک کامیون پارک‌شده خارج می‌شوند، راننده ماشین نسبت به آن‌ها دید نداشته و با آن‌ها برخورد می‌کند.


نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راننده سرعت بالایی داشته است، افزود: سرعت راننده بسیار بالا بوده زیرا ماشین بعد از برخورد با بچه‌ها، منحرف می‌شود و به چندین درخت در حاشیه بلوار آسیب می‌زند؛ البته پلیس راهور نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.


رسیدگی به حادثه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان بردسکن


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: باید برای جلوگیری از این‌گونه اتفاقات دقت بیشتری صورت گیرد؛ مخصوصاً در حوالی محیط‌های آموزشی، پلیس راهور باید در زمان‌هایی که دانش‌آموزان عبور و مرور بیشتری دارند، حضور پررنگ‌تری داشته باشد و بر نحوه عبور و مرور و مسائل ترافیکی این محیط‌ها نظارت کند.


وی اعلام کرد: طی جلسه‌ای شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار این موضوع را بررسی خواهد کرد. مسئولان دستگاه‌های مربوطه ازجمله آموزش‌وپرورش، امنیت و ترافیک همچون فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و پلیس راهور گزارش می‌دهند.


بیمارستان بردسکن تجهیزات پزشکی روز ندارد


بنیادی در خصوص نحوه رسیدگی پزشکی به این دانش‌آموزان نیز گفت: اگرچه بلافاصله پس از رسیدگی‌های اولیه در بردسکن، کودکان به بیمارستان‌های نیشابور و سبزوار اعزام شدند، ولی به دلیل بالا بودن شدت جراحت فوت کردند.


وی بیان کرد: بردسکن دارای یک بیمارستان قدیمی است که به تجهیزات پزشکی روز مجهز نیست لذا برخی امکانات، در این مکان قدیمی قابل‌ نصب نیست و با توجه به نیاز این دانش‌آموزان به جراح مغز و اعصاب و دستگاه سی‌تی‌اسکن به شهر دیگری اعزام شدند.


انتقال دانش‌آموزان مصدوم با بالگرد به سبزوار و نیشابور


بنیادی با اشاره به جلسه خود با معاون اجتماعی سازمان برنامه‌وبودجه برای ساخت بیمارستان جدید، در پاسخ به این سؤال که آیا تأخیر در رساندن این دانش‌آموزان به بیمارستان باعث فوت آن‌ها شده است، توضیح داد: اقدامات اولیه احیا در شهرستان بردسکن به‌طور کامل انجام‌شده و با کمک نیروهای امدادی، انتقال به سبزوار و نیشابور صورت گرفته است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با توجه به اینکه انتقال با بالگرد صورت گرفته، زمان کوتاهی صرف این جابجایی شده ولی باید پرونده پزشکی آن‌ها مطالعه شود تا راحت‌تر بتوان در این خصوص اظهارنظر کرد.


در تصادف یک دستگاه وانت پیکان با 4 دانش‌آموز بردسکنی که روز گذشته 20 آبان ماه به وقوع پیوست، سه نفر از آن‌ها فوت کردند.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته