دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس حوزه بورس:

بورس انرژی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد نشده است

یک کارشناس حوزه بورس گفت: سازوکار بورس انرژی به گونه‌ای است که به‌طور قطع نمی‌توان تصور کرد که فروش نفت در آن موجب دور زدن تحریم‌ها شود.
کد خبر : 324883

سیدمسعود میرمعینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه اگر فکر کنیم بورس انرژی به‌منظور دور زدن تحریم‌ها ایجادشده است بسیار خوش‌بینانه است،گفت: عرضه و تقاضا در بورس انرژی هنوز به حد کافی نرسیده است که بتوان تصور کرد با عرضه نفت در آن می‌توان تحریم‌ها را دور زد.


وی با بیان اینکه اطلاعات شرکت‌ها حاکم بر بورس انرژی کاملاً محرمانه است، افزود: ساختار بورس انرژی به‌گونه‌ای است که شرکت‌ها و اشخاص مختلفی که اقدام به خرید نفت در بورس می‌کنند کاملاً محرمانه است. بورس انرژی نیازمند افزایش حجم معاملات برای جذب مشتری بیشتر است.


 این کارشناس حوزه بورس تصریح کرد: بورس انرژی باید عمق اقتصادی بیشتری داشته باشد تا در صورت عرضه نفت در این بورس شاهد کشف قیمت واقعی و دسترسی فعالان آزاد بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی به اطلاعات کافی در آن باشیم.


وی با ابراز امیدواری از افزایش عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: به‌ طور قطع راه‌اندازی بورس انرژی در ایجاد رقابت در بازار سرمایه نقش مهمی خواهد داشت، اما تغییر ساختار در بورس انرژی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا شاهد حضور گسترده فعالان خصوصی و دولتی به‌منظور خریدوفروش نفت خام در بورس باشیم.


این کارشناس بورس اضافه کرد: کسب اطلاع دقیق از نحوه عرضه و تقاضا در بورس انرژی برای بسیاری از فعالان به یک سؤال مهم تبدیل‌ شده است در حالی‌ که در بورس‌های بین‌المللی شاهد شفافیت اطلاعات محصولات عرضه‌شده در تالار شیشه‌ای هستیم.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته