دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی خدایی مطرح کرد:

اختلاف یک میلیونی دستمزد با هزینه/تعویق چهار ماهه جلسه شورای کار

عضو شورای عالی کار گفت: در شرایط کنونی دستمزد اقشار کارگر با هزینه‌های معیشت زندگی حدود یک میلیون تومان اختلاف دارد.
کد خبر : 324842

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا،گفت: پس از کسب رأی اعتماد از سوی آقای شریعتمداری در مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر کار، نخستین جلسه شورای عالی کار  سه‌شنبه هفته جاری برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در جلسه روز سه‌شنبه نمایندگان کارفرمایان و کارگران به همراه شخص وزیر کار حضور خواهند داشت، افزود: پیشنهادهای مختلفی از سوی نمایندگان کارگری برای افزایش میزان دستمزد کارگران در جلسه روز سه‌شنبه مطرح خواهد شد، اما نکته مهم این است که در این جلسه بر سر موضوع افزایش میزان دستمزد کارگران به صورت نقدی و یا به صورت بن خرید توافق شود.


خدایی افزود: تا دو ماه پیش میزان اختلاف درآمد کارگران و هزینه معیشتی آنها حدود 800 هزار تومان بود، اما در شرایط کنونی و با رشد نرخ تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی میزان اختلاف هزینه‌های معیشتی کارگران با دستمزد آنها حدود یک میلیون تومان است.


عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه پس از استعفای آقای ربیعی از وزارت کار در تیرماه سال جاری شاهد برگزاری جلسه شورای عالی کار نبوده‌ایم، گفت: متأسفانه تغییرات ایجاد شده در رأس مدیریتی وزارت کار موجب شد تا جلسات شورای عالی کار به مدت چهار ماه عقب بیفتد.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹
۰
حق کارگران این است که بیشترین مزد را در یافت کنن چون زحمت زیادی میکشند
هلدینگ شایسته