دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مقاله‌ای بررسی شد؛

لزوم مقابله با فساد و بزهکاری

مقاله "انجام کار و پیامدهای تربیتی آن در ابعاد مادی و معنوی در کلام خدا و سیره معصومین (ع)" که توسط محمد نجفی، کمال نصرتی و علی‌اکبر عابدی نگارش شده، بررسی شد.
کد خبر : 324738

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا, مقاله "انجام کار و پیامدهای تربیتی آن در ابعاد مادی و معنوی در کلام خدا و سیره معصومین (ع)" که توسط محمد نجفی, کمال نصرتی و علی‌اکبر عابدی نگارش شده, بررسی شد.


هدف از نگارش این مقاله، بیان عوامل موثر در انجام کار و پیامدهای تربیتی آن در ابعاد مادی(فردی، اجتماعی) و معنوی برای انسان در کلام خدا و سیره عملی معصومین (ع) است. پژوهش حاضر با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش تحلیلی- توصیفی به بیان عوامل موثر در انجام موفق کار و پیامدهای تربیتی مادی و معنوی آن برای انسان پرداخته است.


نتایج به‌دست آمده بیانگر آن است که برای انجام موفق کار باید به رعایت این اصول توجه داشت, توحیدی بودن، تخصص، علاقه و انگیزش، مدیریت زمان، بلند همتی، نظم و انضباط، سلامتی جسمی، سحرخیزی، صبر و نداشتن طمع به مال دیگران، که با رعایت این اصول، به پیامدهای تربیتی کار در ابعاد مادی (فردی، اجتماعی) می‌توان دست یافت.


پیامدهای تربیتی کار در ابعاد مادی (فردی، اجتماعی) شامل کسب روزی، تاثیر مثبت روی فرزندان، سلامت جسمی، استقلال و آزادی، خلق آثار روانی مثبت، رشد عقلانی، از بین بردن فساد و بزهکاری در جامعه، مبارزه با بیکاری، مبارزه با فقر است که در بُعد معنوی, بخشش گناهان، نجات از آتش دوزخ، خشنودی خداوند ، عبادت تلقی شدن کار، قبول شدن دعاها، صدقه محسوب شدن کار و به بهشت و سعادت رسیدن دست یافت.


انتهای پیام/4102/4083


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته