دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اواسط آذر در تهران؛

پانزدهمین نشست تخصصی و سراسری شورای عالی قرآن برگزار می‌شود

پانزدهمین نشست تخصصی و سراسری شورای عالی قرآن با حضور 200 تن از استادان ممتاز قرآنی، اواسط آذر در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 324535
02d8012e1db1554c5c16460f67368f3a_XL.jpg

سیدعلی سرابی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی و سراسری شورای عالی قرآن خبر داد و گفت: این نشست ویژه قاریان، حافظان و استادان ممتاز قرآنی، اواسط ماه آذر در تهران برگزار می‌شود.


وی بررسی موضوع اذان و نغمه‌های الهی را دو موضوع اصلی این نشست تخصصی عنوان کرد و افزود: در این نشست مسائل فنی و علمی پیرامون این دو موضوع از حیث مباحث معارفی و محتوایی در ارتباط با متون دینی و ادعیه و روایات و خوانش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


قائم مقام شورای عالی قرآن تصریح کرد: مسئله دوم این نشست موضوع ترتیل خوانی قرآن است که با توجه به توسعه امر ترتیل خوانی به خصوص در رسانه ملی در ماه رمضان و سایر مناسبت‌ها، بررسی علمی و دقیق وفنی درباره ترتیل قرائت قرآن خواهیم داشت که همه ابعاد فنی، تجویدی و فصاحت قرائت ترتیل و ابعاد صوت و لحنی در این جلسه بررسی می‌شود.


وی از حضور 200 تن از استادان و ممتازان قرآنی در این نشست خبر داد و یادآور شد: برای علمی شدن این نشست علمی دو کارگروه به مدت 6 ماه با عضویت تعداد قابل توجهی از استادان سراسر کشور برگزار شد که مقالاتی برای ارائه در این نشست تخصصی آماده و مورد بررسی قرار گرفتند که استادان به صورت تفصیلی موضوعات را بررسی کردند.


به گزارش آنا، برپایی این نشست‌های تخصصی از سال 1382 در دستور کار شورای عالی قرآن قرار گرفته است که این پانزدهمین جلسه آن است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته