دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 09:09
معما در ریاض ادامه دارد؛

سرنوشت مبهم رئیس‌جمهور گابن پس‌از سفر به عربستان

شایعات زیادی درباره سلامتی رئيس‌جمهور گابن شنیده می‌شود. وی از ماه گذشته که برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری به ریاض سفر کرده بود، تاکنون مشاهده نشده است.
کد خبر : 324335
gabon.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از عربی21، از ماه گذشته میلادی که «علی بونگو» به ریاض سفر کرد تا در کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری شرکت کند، تاکنون هیچ دوربینی حضور رسمی رئیس‌جمهور گابن را در مراسم‌های مختلف ثبت نکرده است.


رئیس‌جمهور گابن آخرین‌بار 23 اکتبر (اول آبان‌ماه جاری) برای حضور در کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری وارد ریاض شد، با «سلمان بن‌عبدالعزیز»، پادشاه عربستان دیدار کرد و از آن زمان تاکنون مقابل دوربین رسانه‌های مختلف ظاهر نشده است.


منابع خبری این‌گونه استنباط کرده‌اند که بونگوی 59 ساله پس‌از مدت کوتاهی از ورودش به ریاض فلج شده و وی را به اتاق عملیات ریاض منتقل کرده‌اند. «بونگو» از آن زمان تاکنون در کماست و نمی‌تواند حرکتی انجام دهد. اتاق عملیات ریاض محل تصمیم‌گیری‌های معمولاً نظامی-امنیتی عربستان است و ایده بسیاری از حملات نظامی ازجمله جنگ در یمن و خرابکاری‌های سوریه در آنجا طرح‌ریزی شده است. باوجود این، دلیل انتقال رئیس‌جمهور گابن به آنجا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


هم‌زمان با شدت گرفتن حجم شایعات درباره سلامتی رئیس‌جمهور گابن، «ایکا نگونی»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری این‌گونه توضیح داد که وی به‌دلیل فشار زیاد کاری در ماه‌های اخیر به بیمارستانی در ریاض منتقل شده است.


پس‌از مدتی از انتقال «بونگو» به بیمارستان، کمیته‌ای دولتی ازسوی «ماریا مادِلینا امبورانتسو»، رئیس دیوان قانون اساسی گابن تشکیل شد. در این کمیته «بریچا لوکروجا علیانگا» رئیس امور دولتی دفتر ریاست جمهوری، شخص رئیس دیوان قانون اساسی و «فدریک بونگو» برادر ناتنی رئیس‌جمهور و رئیس گارد ریاست جمهوری گابن حضور دارند.


هدف از تشکیل این کمیته تاکنون عنوان نشده است. دراین میان رهبر حزب دموکرات، حزب حاکم گابن برخی ادعاها را درباره اینکه «بونگو» فوت کرده است، تکذیب کرد.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته