دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ساسان شاه‌ویسی:

تفکر دولتی‌ها معطوف به شکوفایی ظرفیت‌های داخلی نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری سیاست‌های اشتباه دولت در نزول چشمگیر ارزش پول ملی نقش مهمی داشت.
کد خبر : 324115
شاه ویسی.jpg

ساسان شاه‌ویسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری شاهد کاهش محسوس ارزش پول ملی بودیم، گفت: اتخاذ سیاست‌های غلط اقتصادی و ارزی از سوی دولت، نقش چشمگیری در نزول ارزش پول ملی داشت.


وی گفت: به‌نظر من با تداوم سیاست‌های غلط اقتصادی دولت در نیمه دوم سال‌جاری شاهد کاهش نرخ تورم و ثبات ارزی در بازار نخواهیم بود.


شاه‌ویسی با انتقاد از سخنان کلیشه‌ای و غیرمنطقی دولتمردان اقتصادی گفت: حدود 40 سال است که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا قرار دارد اما در طول این مدت شاهد توسعه و پیشرفت شگفت‌انگیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی بوده‌ایم.


این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: دولت باید برای مقابله با تحریم‌های اخیر آمریکا راهکارهای اساسی در نظر بگیرد به‌طوری‌که با حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال در کشور، اهداف آمریکایی‌ها برای ایجاد آشفتگی در اقتصاد ایران را نقش بر آب کند.


وی گفت: دولتمردان اقتصادی باید منطقی و درست با مردم صحبت کنند تا شاهد حل چالش‌های متعدد اقتصاد کشور باشیم.


شاه‌ویسی تصریح کرد: تغییر در ساختار اجرایی دولت در حوزه اقتصاد، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، به‌طوری‌که دولتمردان اقتصادی باید نگاه و تفکر خود را به شکوفا کردن ظرفیت‌های داخل کشور معطوف کنند، ولی متأسفانه شاهد چنین رویکردی از سوی آنها نیستیم.


انتهای پیام/4094/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته