دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 17:19
لطفی:

پیشرفت هر جامعه با مشارکت خبرنگاران آگاه انجام می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهر گفت: پیشرفت هر جامعه و هر دولتی با مشارکت خبرنگاران بصیر و آگاه انجام می‌شود.
کد خبر : 32408

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا لطفی صبح امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و مطبوعات که با حضور خبرنگاران صدا و سیمای شهرستان خوی و نمایندگان خبرگزاری‌های فارس، ایسنا، آنا، تسنیم، پانا، باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین نمایندگان هفته‌نامه اقتصاد آذربایجان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد خوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و خبرنگاری گفت: خبرنگاری یکی از شغل‌های حساس پر دغدغه است که روحیه خاصی می‌طلبد و انتقال اطلاعات صحیح و به هنگام و بدون جانبداری، از وظایف خبرنگاران است.








لطفی در مورد طرح‌های ماندگار گفت: چاپ کتاب مردی از جنس فرشته، طرح آموزش تخصصی قرآن، اقدام به تغییر نام واحد خوی به نام آیت‌الله خوئی از جمله اقدامات این دانشگاه در زمینه فرهنگی است که در آینده نزدیک می‌توان شاهد آن بود.

لطفی گفت: در خبرنگاری و انتقال خبر باید منافع ملی مدنظر قرار بگیرد و خبر برای توسعه، آبادانی و اعتلای کشور منتقل شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با تاکید بر اینکه باید در انتقال خبر، در مورد صحت خبر یقین کنیم اظهار کرد: باید خبرنگار حتما به صحت خبری که انتقال می‌دهد، ایمان داشته باشد و به عنوان مشاور امین و امانتدار مدیران آنچه در جامعه می‌گذرد را به درستی به مسئولان انتقال دهد.


وی حمایت از خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از دغدغه‌های خبرنگاران تامین زندگی روز و درخواست‌های صنفی است و باید از نظر امنیت شغلی، درآمد کافی و آینده مورد توجه قرار گیرند تا بدون اضطراب و نگرانی به خبررسانی بپردازند.


لطفی با بیان عملکرد یکساله دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، عنوان کرد: با توجه به تغییر مدیریت‌ها رویکرد دانشگاه بیشتر در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان است که این واحد شروع به خرید سهام ایمن موتور کرده تا برای تولید مفصل‌های رزینی در پنج قالب اقدام کند.


وی درباره ایجاد شهرک فناوری گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و زمین موردنظر برای این منظور اختصاص داده شده است.


لطفی در مورد طرح‌های ماندگار گفت: چاپ کتاب مردی از جنس فرشته، طرح آموزش تخصصی قرآن، اقدام به تغییر نام واحد خوی به نام آیت‌الله خوئی از جمله اقدامات این دانشگاه در زمینه فرهنگی است که در آینده نزدیک می‌توان شاهد آن بود.


وی درباره افزایش رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در این واحد افزود: 22 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، یک رشته در مقطع دکترا اکنون در این واحد دایر است و در نظر داریم رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را به 35 و دکترا را به 5 رشته افزایش دهیم.


لطفی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: نماینده مردم خوی و چایپاره از توسعه علمی، تحصیلی و فضاهای آموزشی دانشگاه حمایت خوبی به عمل می‌آورد که صمیمانه از وی تشکر می‌کنیم.


وی در رابطه با تغییر درآمدهای مالی دانشگاه و خارج کردن آن از شهریه محور اظهار کرد: از تمام خیران خویی در همه نقاط کشور درخواست کمک داریم.


لطفی تعداد دانشجویان این واحد را با احتساب مرکز آموزشی قره‌ضیاءالدین و دانشکده سما این دانشگاه 7 هزار دانشجو اعلام کرد و گفت: در زمینه هرم هیات علمی هم در خواست افزایش کادر هیات علمی از طریق فراخوان اقدام کرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته