دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ابوترابی‌فرد:

ملت ایران در سراسر جهان وزن سیاسی قابل توجهی دارد

امام‌جمعه موقت تهران گفت: امروز وزن سیاسی ملت ایران در سراسر جهان وزن قابل توجهی است و کاروان علمی ایران در آستانه به‌دست آوردن بالاترین درجه‌هاست.
کد خبر : 323983
_L3H2974.jpg

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد پیش‌ازظهر امروز در جمع دسته‌های عزاداری نیروهای مسلح که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد گفت: پیامبر اعظم (ص) خطاب به مسلمانان صدر اسلام می‌فرمایند: هرکدام از شما از ارزش‌های اسلام فاصله بگیرد و مردان دینی چون امام علی (ع) را تنها بگذارد، بداند که دین خدا غریب نخواهد ماند و اسلام به عزت دست خواهد یافت. اگر شما از دین اسلام دست بکشید، بدانید که قوم و گروهی به پا خواهند خواست که به پشتوانه اسلام می‌آیند و مربی آن‌ها خداست و خداوند آن‌ها را در این عرصه حاضر می‌کند.


وی تصریح کرد: کلام خدای سبحان توصیفی از شما ملت عزیز و پیشگامان عرصه جهاد و مبارزه است. برادران و خواهران بزرگوار! قرآن کریم برای شما پنج ویژگی ذکر کرده است که باید این عناصر را درست تحلیل و خود را به آن آراسته کنیم. اولین ویژگی این است که خدا را دوست بدارید تا خدا شما را دوست بدارد و آن‌هایی که شهید شدند خدا را دوست داشتند و خدا آن‌ها را دوست داشت.


ابوترابی‌فرد افزود: برادران جانباز و آزادگان عزیز! بدانید که شما منتخب خدا هستید چون محبوب خدا بودید که در جبهه‌ها حضور داشتید. ملت ایران! خدا شما را دوست دارد چون شما را ملتی اسلامی قرار داده است تا دیگر جوامع اسلامی پُشت‌ سر شما گام بردارند.


امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: بالاترین عمل صالح این است که به کمک یک‌دیگر بشتابیم و گره‌های یک‌دیگر را بگشاییم و در اندیشه بصیرت‌افزایی مردم باشیم. این وحدت افتخارآفرین که حول نام مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) است، تفسیر آیه «اقلت من المومنین» و تفسیر «حب الحسین یجمعنا» است.


ابوترابی‌فرد افزود: در دوران دفاع مقدس یک کشور در مقابل دنیا و صدام قرار داشت اما امروز قدرت، قدرت متفاوتی است و در کنار این قدرت و نیرو، قدرت نرم ملت اسلام در کنار مردم است و دنیا بداند امروز در سایه قرآن، امیرالمؤمنین (ع) مدرسه عاشورا و در پرتو رهبری و ولایت امت اسلام، باهم و در کنار هم یک مُشت گِره‌شده بر سینه استکبار هستند.


وی ادامه داد: امروز وزن سیاسی ملت ایران در سراسر جهان وزن سنگین و قابل توجهی است. امروز کاروان علمی ایران در آستانه به‌دست آوردن بالاترین درجه‌های علم و دانش است.


امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به نکته چهارم و مؤلفه جهاد در راه خدا بیان کرد: شما ملت ایران در تمام عرصه‌های فرهنگی و نظامی مجاهده کردید. ملت عزیز، ما باید در قله قدرت قرار بگیریم. ما اگر مجاهد فی‌‌سبیل‌الله نباشیم قله‌های قدرت را فتح نخواهیم کرد. شهدای عالی‌قدر، همه مجاهد فی سبیل الله بودند که به درجه شهادت رسیدند و توانستند در هشت سال دفاع مقدس پیروز شوند.


ابوترابی‌فرد اظهار کرد: به هیچ ملامت و سرزنشی اعتماد نکنید. کم نبودند کسانی که در دوران دفاع مقدس می‌گفتند ما هیچ دستاوردی پس از جنگ نخواهیم داشت اما ملت ایران و رزمندگان اعتنایی نکردند. این قوم، پیروز و رستگار است و با این خصائص پنج‌گانه قرآنی باید از چالش‌ها با قدرت عبور کنیم.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته