دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرانی، نتیجه کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع»!

طی روزهای اخیر کمپینی با عنوان «خرید خودروی صفر ممنوع» در فضای مجازی با هدف تلاش برای کاهش قیمت خودرو راه‌اندازی شده است. کمپینی که به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران کاهش قیمتی از آن حاصل نخواهد شد.
کد خبر : 32389

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ‌آنا، در اطلاعیه این کمپین که به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است، نوشته شده است: «یکی از مدیران صنعت خودرو در یک برنامه رادیویی در توهینی آشکار به شعور مردم گفت: مردم فکر می‌کنند اگر خودرو نخرند، بعدا می‌توانند بنز 20 میلیونی سوار شوند!


این تمسخر مشتری که جایگزین مشتری مداری در صنعت خودرو داخلی شده است، عزم مردم را تا کاهش واقعی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا جزم کرده و همچنان به نخریدن خودرو صفر ادامه می‌دهند.»


اطلاعیه این کمپین مدعی شده که عملیاتی شدن آن به کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در کشور منجر شده است. این در حالی است که فروشندگان خودرو معتقدند رکود در این بازار حاکم است.


دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به راه‌اندازی این کمپین با تاکید بر اینکه خودرو باید گران شود، گفت: اقداماتی از این قبیل هیچ تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.


احمد نعمت بخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا افزود: با توجه به اینکه عموم مردم به شبکه‌های اجتماعی دسترسی ندارند، این گونه جوسازی‌ها علیه خودروسازان نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.


وی با طرح این سوال که اخیرا چه اتفاقی در حوزه خودرو رخ داده است که باعث کاهش قیمت شود، ادامه داد: هر شش ماه یک بار به طور طبیعی در همه اقلام و کالاها افزایش قیمت داریم و صنعت خودرو نیز از این اصل متثنی نیست، این در حالی است که در 15 ماه گذشته قیمت خودرو فقط 3 درصد افزایش داشته است.


نعمت بخش تصریح کرد: سال گذشته دلار مبادله‌ای 2540 تومان بود و امسال به 2960 تومان رسیده است، بنابراین با افزایش 17 درصدی دلار مبادله‌ای عقلانی به نظر نمی‌رسد که بخواهیم با کاهش قیمت خودرو مواجه شویم.


این فعال صنفی با اشاره به افزایش قیمت فولاد گفت: با افزایش 10 درصدی حقوق کارگران و سایر هزینه‌ها نه تنها کاهش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت، بلکه در صدد این هستیم که با رایزنی‌های انجام شده و مدارکی که به شورای رقابت ارائه کرده‌ایم، قیمت خودرو را افزایش دهیم.


وی در پاسخ به این سوال که انتظار کاهش قیمت خودرو ها بعد از توافق هسته‌ای معقول است یا نه، گفت: قیمت برخی قطعات به خاطر دور زدن تحریم‌ها افزایش نامتعارفی داشت و بعد از عملی شدن توافقات این موانع رفع خواهد شد، ولی با افزایش هزینه‌هایی که داشته‌ایم، این کاهش قیمت در مقابل آن افزایش قیمت چشمگیر نخواهد بود.


نعمت بخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اگر مردم از خرید خودروهای صفر ممانعت کنند با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد، گفت: تحت هیچ شرایطی کاهش قیمت نخواهیم داشت و با توجه به تولید و فروش اخیر 2000 خودروی داخلی، چنین چیزی امکان ندارد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته