دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معظمی عنوان کرد:

عروس تاریکی، داستانی معمایی در بستر روابط خانوادگی

کارگردان سریال «عروس تاریکی» گفت: سریال «عروس تاریکی» یک کار معمایی و خانوادگی است.
کد خبر : 323876
44444444.jpg

محمود معظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا اظهار کرد: موضوع‌ محوری سریال «عروس تاریکی»، استحکام بنیاد خانواده است که متأسفانه در جامعه امروز کمتر به آن پرداخته می‌شود. قصه این سریال، کشش زیادی دارد. چالش‌هایی را پیش روی شخصیت‌ها می‌گذارد که می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند. شخصیت‌های داستان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که امروزه هم در جامعه شاهد آن هستیم؛ مشکلاتی که از خانواده شروع شده و به جامعه کشیده می‌شود. به نظرم این سریال به خاطر ساختار و داستان متفاوت خود، کار ماندگاری خواهد شد.


کارگردان سریال «عروس تاریکی» گفت: در این سریال، بازیگران خوب و درجه یکی همچون رضا کیانیان، رؤیا نونهالی، مهرداد ضیایی و حمیرا ریاضی ایفای نقش می‌کنند که در کنار سایر بازیگران توانسته‌اند یک مجموعه باکیفیت ایجاد کنند. عباس نعمتی به عنوان نویسنده، سه سال روی نگارش «عروس تاریکی» وقت گذاشت و محمدرضا تخت‌کشیان هم در مقام تهیه‌کننده پروژه، واقعاً زحمت زیادی کشید.


عروس تاریکیوی افزود: این کار دارای لایه‌های مذهبی و روان‌شناسانه است که برای خانواده‌های امروزی مفید خواهد بود. قصه هم تعلیق و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در واقع یک کار معمایی در بستر روابط خانوادگی است که فکر می‌کنم مخاطب تا انتها با شخصیت‌های آن درگیر می‌شود. من این رویکرد را در کارگردانی مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» هم دنبال می‌کردم. نویسنده آن کار هم عباس نعمتی بود و به مسائل روز جامعه می‌پرداخت. در این میان، تمرکز ما روی خانواده است چرا که این نهاد، جوهره یک اجتماع را تشکیل داده و تداوم حیات آن را به عهده دارد. سرنوشت افراد و مسیری که شخصیت‌ها در طول زندگی باید طی کنند در خانواده شکل می‌گیرد. در «عروس تاریکی» هم تأکید بر خانواده است.


وی بیان کرد: معتقدم  سریال‌هایی با یک خط داستانی مشخص در مقایسه با کارهای اپیزودی، تماشاگر بیشتری دارد؛ چون مخاطب در یک زمان طولانی‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کند و در نتیجه شخصیت‌های قصه را بیشتر دوست خواهد داشت، درگیر کشمکش‌های داستان می‌شود و هم‌ذات‌پنداری شکل می‌گیرد. در همه جای دنیا هم سریال‌هایی که قسمت‌های بیشتری دارند به شرط داشتن کیفیت، هم جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند و هم ماندگارتر خواهند بود.


عروس تاریکیمعظمی گفت: خیلی از بازیگران این مجموعه مثل آقای کیانیان و خانم نونهالی در جریان ضبط این کار، شاید چند کار دیگر را رد کردند ولی به ‌خاطر آن تعهد اخلاقی، تاکنون خیلی خوب و پرانرژی در کنار ما باقی مانده‌اند.با زحمتی که عوامل تا به‌ حال برای کار کشیده‌اند، اعم از گروه تهیه و تولید، بازیگران و بقیه همکاران پشت صحنه، امیدوارم «عروس تاریکی» سریال پرمخاطبی شود.


این کارگردان تلویزیونی درباره ساخت کارهای مناسبتی نیز گفت: کارهای مناسبتی همیشه برای من اولویت بوده است؛ البته ایرادی که کارهای مناسبتی دارد این است که به هر حال به تعجیل می‌خورد و باید با سرعت بیشتری کار را برسانید؛ به هر حال آن تفکر و اجرای درستی که کارگردان می‌خواهد داشته باشد، بعضی وقت‌ها دستخوش تغییر شده و یا حتی برخی قسمت‌ها کنار گذاشته می‌شود که به‌ نظر من برای کارگردان کارهای مناسبتی مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ البته الان با برنامه‌ریزی بهتری که سازمان صداوسیما دارد، کارها بهتر پیش می‌رود.


مجموعه تلویزیونی «عروس تاریکی» به کارگردانی محمود معظمی در 60 قسمت تولید می‌شود و قرار است از حدود آذرماه جاری به روی آنتن شبکه یک سیما برود. 


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته