دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 15:40
در نشست خبری حزب مؤتلفه اسلامی

بادامچیان: اگر دولت موفق نباشد، با انتخابات مجلس دهم باید به دنبال تحول عظیم باشیم

رئیس کمیته انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در چند دوره گذشته مجلس شورای اسلامی گذشته، هر دوره اکثریت با هر طیف و جناحی بود، نفع و ضررهایی داشته است.
کد خبر : 32371

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اسدالله بادامچیان رئیس کمیته انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری این حزب که پیش از ظهر امروز ـ یکشنبه ـ به مناسبت روز خبرنگار در هتل مارلیک تهران برگزار شد،‌ با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: همان طور که مستحضرید در انتخابات‌ها رقابت داخلی بین جریان‌ها،‌ تشکل‌ها و احزاب وجود دارد. در این رقابت ممکن است بعضی که زمینه حضورشان را منفی می‌دانند، شرکت نکنند.








با انتخاب نمایندگان قوی و مناسب در مجلس شورای اسلامی، باید به دنبال تغییر و تحول عظیم در برخی سیاست‌ها باشیم و اگر امروز دولت نتواند در برخی مشکلات تحولی ایجاد کند ما باید از طریق مجلس این تغییر و تحول را در برخی از سیاست‌ها ایجاد کنیم

نایب رئیس حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به حضور مردم در انتخاب‌های گذشته اشاره کرد و افزود: معمولا مردم در انتخابات، جریان‌های سیاسی را غافلگیر می‌کنند؛ به عنوان مثال در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی با وجود وزارت آقای بشارتی، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری رأی نمی‌آورد و در دوران ریاست دولت اصلاحات آقای هاشمی رأی نمی‌آورد.


وی در ادامه به مسئولیت اجرایی دولت درخصوص برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: در انتخابات‌های پیش رو، دولت تنها مسئولیت اجرایی و برگزاری انتخابات را دارد. قدرت دولت باید در راستای احقاق حقوق ملت باشد، نه احقاق حقوق یک جناح.


بادامچیان ادامه داد: امیدوارم دولت یازدهم نخواهد که مجلسِ دولت‌فرموده شکل بگیرد. بلکه باید به دنبال مجلسِ مردم‌فرموده باشد.


وی خاطرنشان کرد: دولت باید مراقبت کند که وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.


بادامچیان در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: با انتخاب نمایندگان قوی و مناسب در مجلس شورای اسلامی، باید به دنبال تغییر و تحول عظیم در برخی سیاست‌ها باشیم و اگر امروز دولت نتواند در برخی از مشکلات تحولی ایجاد کند ما باید از طریق مجلس این تغییر و تحول را در برخی از سیاست‌ها ایجاد کنیم.


وی خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی درصدد همکاری با اصولگرایان و ارزش‌گرایان است و در همین راستا امیدوارم شورای همکاری اصولگرایان هرچه سریع‌تر تشکیل شود. امروز مردم از درگیری و جناح‌بازی خشنود نیستند.


رئیس کمیته انتخابات هیئت مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه به دنبال آن است که با تعامل،‌ گفت‌وگو و مذاکره با جبهه پیروان و تشکل‌های دیگر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به یک وحدت و اجماع نظر دست پیدا کند.


وی در ادامه به کارشکنی‌های مستکبران و دشمنان ایران در انتخاب‌‌های گذشته اشاره و اذعان داشت: در 37 سال گذشته و انتخابات‌های گوناگون شاهد کارشکنی، تبلیغات سوء، استراتژی براندازی نظام و خشکاندن ریشه نظام از سوی آمریکا و برخی از کشورهای غربی بودیم. خوشبختانه مردم در تمام انتخابات‌ها تمام نقشه‌های آن‌ها را با شکست روبه‌رو کردند.


بادامچیان در ادامه به اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی و آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز دولتمردان آمریکایی در جمع اعضای سنا خیلی صریح می‌گویند که مردم ایران تسلیم تحریم‌ها نمی‌شوند و تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید.


وی در ادامه به سخنان اوباما در خصوص گزینه‌های روی میز اشاره کرد و افزود: امروز در حالی اوباما سخن از جنگ و گزینه‌های روی میز می‌زند که جان کری وزیر امور خارجه‌اش در کنگره اعلام کرده که کارشناسان معتقدند که ما توانایی جنگ با ایران را نداریم.


قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: دشمنان نظام همیشه در انتخابات‌های مختلف به دنبال ورود در این عرصه بوده‌اند. به عنوان مثال وقتی که اصلاحات در انتخابات سال 76 به پیروزی رسید آن‌ها فکر می‌کردند که گورباچف به پیروزی رسیده است.


وی ادامه داد: مسلما امروز آمریکا و انگلیس برای انتخابات در ایران حاضر نمی‌شوند با چهره سازی و استفاده از برخی جریان‌های خود فروخته در انتخابات به دنبال شیطنت هستند. امروز ما باید حواسمان باشد که آب به آسیاب شیطنت آن‌ها نریزیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته