دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رحمانی:

کالاهای اساسی شب عید تأمین شد/ 10 هزار واحد صنعتی نوسازی می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم معارفه خود ضمن اشاره به تأمین کامل کالاهای اساسی برای شب عید گفت: راه مقابله با تحریم، توجه به بخش خصوصی است.
کد خبر : 323672
رضا+رحمانی+وزیر+صنعت،معدن+و+تجارت.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت، معدن و تجارت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا رحمانی در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان این حوزه برگزار شد، گفت: کالاهای اساسی را برای آخر سال جاری و سال 98 بررسی و آماده کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه به فرموده مولا علی (ع) هر انتصابی، عزلی را در پی دارد و هر آمدنی، رفتنی خواهد داشت، تصریح کرد: حضور آقای جهانگیری با برنامه‌های فشرده‌ای که داشتند در این مراسم، نشان از توجه ویژه ایشان به حوزه صنعت دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدابیر درنظرگرفته در دوره تصدی خود برای عبور از تحریم‌ها توضیح داد: دو کارگروه در حوزه تولید و اشتغال و تأمین کالاها و مایحتاج ضروری کشور تشکیل شده است.


رحمانی با اشاره به استفاده از بخش خصوصی و صاحب‌نظران در مدیریت بحران در این حوزه بیان کرد: ما در شرایط کنونی نیازمند مدیرانی با ریسک‌پذیری بالا هستیم و باید با تلاش شبانه‌روزی خود،  از شرایط تحریم عبور کنیم.


وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها، فرصت‌هایی هم برای بخش‌های مختلف صنعت ما به وجود خواهد آورد، افزود: در بخش معدن و صادرات می‌توان با وجود محدودیت‌ها، از فرصت به وجود آمده استفاده بهتری کرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات هزار و 300 قلم کالا ممنوع شده است، اذعان کرد: ممنوعیت واردات این کالاها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی به وجود خواهد آورد که توان تولید در این حوزه‌ها را دارا هستند.


رحمانی با بیان اینکه می‌توان از این تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت، جهشی برای صادرات ایجاد کرد، گفت: راه مقابله با تحریم، توجه به بخش خصوصی است.


وی با تأکید بر اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکزی جامع و اتاق فکری با حضور بخش خصوصی طراحی شده است، تصریح کرد: با حضور من در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق فکر در حوزه‌های صنعت، معدن، صادرات، فناوری و آینده‌پژوهی و مسائل ارزی ایجاد شده است که با محوریت بخش خصوصی و افراد باسابقه ازجمله مدیران و وزرای قبلی در حال برنامه‌ریزی است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از برنامه‌های وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مشورت، زمینه فساد را محدود می‌کند، تشریح کرد: اعتقادی به فساد سیستمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارم و طبق آمار و اطلاعات، این وزارتخانه یکی از سالم‌ترین وزارتخانه‌ها است.


رحمانی با بیان اینکه برای نوسازی 10 هزار واحد صنعتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ادامه داد: در حوزه معدن، به همت 40 نماینده مجلس شورای اسلامی، نقشه راه معدن تهیه و ابلاغ شد.


وی با اشاره به اینکه در دیگر کشورها عمق 500 متری زمین را مورد اکتشافات معدنی قرار می‌دهند، تأکید کرد: در بخش معدن به‌دنبال حضور در اعماق زمین و اکتشافات در عمق 500 متری هستیم چرا که تمام این منابع عظیم موجود در حوزه معدن، فقط برای اکتشافات سطحی ما بوده و اگر اعماق زمین را مورد اکتشاف قرار دهیم، قطعاً به منابع معدنی عظیم و گسترده‌تری خواهیم رسید.


انتهای پیام/4092/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته