دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 11:21
معاون پلیس آگاهی خبر داد:

دستگیری 108 سارق احشام توسط پلیس

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از دستگیری 108 سارق احشام در طرح‌های ویژه پلیس برای مقابله با سرقت احشام خبر داد.
کد خبر : 323611
96.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، رضا مؤذن با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت احشام اظهار کرد: بخش اعظمی از مردم کشور از طریق دامداری امرار معاش می‌کنند  به‌طوری که درحال حاضر تعداد زیادی از روستائیان و عشایر کشور زندگی خود را از این طریق می‌گذرانند.


وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های سنتی برای نگهداری احشام زمینه‌ساز سوء‌استفاده سارقان و افراد سودجو برای سرقت شده است ادامه داد: باید دامداران را با روش‌های مورد استفاده سارقان برای سرقت احشام آگاه ساخت و پلیس نیز طرح‌های ویژه‌ای را در این خصوص برای مقابله با سارقان در پیش گرفته است.


معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: دومين مرحله این طرح با همکاري يگان‌هاي عملياتي پليس پيشگيري به مدت دو روز در اواخر ماه مهر در استان‌‌های از پیش تعیین‌شده اجرا و تداوم خواهد داشت.


مؤذن اضافه کرد: اجراي این طرح در استان‌هاي هدف منجر به دستگيري 108 سارق، کشف 335 رأس دام و طيور و در نهايت مختومه شدن 98 فقره پرونده سرقت منتج شده است.


وی با تأکید بر ضرورت  آگاه‌سازی دامداران خاطرنشان کرد: بي‌توجهي دامداران و از طرفی نبود نظارت کافي بر بازار خريدوفروش احشام و عدم اجراي طرح پلاک‌دار کردن احشام توسط جهاد کشاورزي زمينه تسهيل سرقت احشام را فراهم کرده است.


معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: تشدید برخورد قضائی با سارقان احشام، بالا بردن هزینه ارتکاب جرم و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها از جمله موارد مؤثر در جلوگیری از سرقت احشام است.


انتهای پیام/4110


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته