دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 10:26
در مراسم معارفه وزیر صمت؛

جهانگیری: با مردم صادقانه صحبت شود، از این شرایط عبور می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم صحبت صادقانه با مردم تأکید کرد و گفت: اگر دولتمردان با تمام ظرفیت در مسیر حل مشکلات گام بردارند به‌طور یقین مردم همراهی خواهند کرد.
کد خبر : 323599
پرتره2Fاسحاقجهانگیری2Fپرترهاسحاقجهانگیری.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بازرگانی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: عبور از شرایط سخت و دشوار فعلی فقط با همراهی مردم و مشارکت آنها امکان‌پذیر است؛ از این باب که به مردم نیاز داریم و صاحب اصلی کشور، مردم هستند، باید صادقانه با مردم صحبت کنیم.


وی افزود: جایی که لازم نیست، نباید با انتقال بخشی از نگرانی‌ها به مردم، مشکلات را به آنها منتقل و موجب ایجاد شرایط ناامیدی شویم؛ اما حق مردم است که موضوعات مهم را با آنها درمیان بگذاریم.


جهانگیری تأکید کرد: اگر بتوانیم به مردم نشان دهیم که مسئولان از همه تلاش‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند تا از مشکلات مردم عبور کنند، مردم سرِ کار هستند. ما بارها مشاهده کرده‌ایم مردم ایران اگر مطمئن شوند که مسئولان و دولت‌مردانشان صادقانه در راه عبور از مشکلات تلاش و پشتکار دارند، حتماً در این راه مسئولان را کمک خواهند کرد.


معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با تمام توان وارد فاز تحریم ایران شدند اما نکته مهم در این دوره از تحریم‌ها، تنها بودن آمریکا در دنیاست. یعنی بجز چند کشور و دولت کوچک، دیگر کشورهای جهان با تحریم‌های آمریکا همسو و همراه نیستند و این تنهایی آمریکا، خود نمایشی از پیروزی ایران علیه آمریکا است.


وی افزود: ایران وارد جنگ اقتصادی شده است. این درحالی‌است که مناسبات جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است. متحدین آمریکا علیه یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مقاومت می‌کنند؛ چراکه کشورهای دوست آمریکا می‌خواهند از استقلال سیاسی و اقتصادی خود حفاظت کنند؛ امیدواریم از سختی‌های پیش رو را با تجربیات به‌دست آمده برای مقابله با سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا با موفقیت عبور کنیم.


وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا و غیراخلاقی خواندن این اقدام، تصریح کرد: اگر ایران موفق شود در مقطع کنونی اقتصاد کشور را خوب اداره کند و چیزی که آمریکایی‌ها می‌خواهند و بارها بر آن تأکید کرده‌اند به‌عنوان فروپاشی اقتصاد شکل نگیرد و ساختارها و آمارهای اقتصادی ما نشان دهد که اقتصاد ایران همچنان سر پا است، به طور قطع موفق شده‌ایم.


جهانگیری با بیان اینکه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند از این وضعیت عبور کند، اذعان کرد: باید عزم ملی برای عبور از شرایط سخت فعلی شکل بگیرد. مدیران، مسئولان دولتی، بخش خصوصی و حتی مردم باید دست‌به‌دست هم بدهند تا از این معضل گذر کنیم.


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تبلیغات دستور کار دولت جدید آمریکا از ابتدای حضور بوده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به تبلیغات بیش از هر چیز دیگری نیاز دارند.


جهانگیری با اشاره به موضوع قتل روزنامه‌نگار عربستانی گفت: مرگ جمال خاشقچی در ارتباط با پول‌هایی بوده است که سعودی‌ها برای رسانه‌های ضد ایرانی پرداخت کرده بودند تا علیه ایران و کمک به تأثیرگذاری تحریم‌ها فعالیت کنند.


وی ادامه داد: ما به‌اندازه‌ای‌که نیاز داشتیم نفت فروختیم. این‌ در حالی بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.


جهانگیری با بیان اینکه آمریکایی‌ها هشت کشور را از تحریم‌های نفتی مستثنی کرده‌اند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها به تبلیغات بیش از موارد دیگر نیاز دارند و فکر می‌کنند هر چقدر لیست تحریم‌ها بزرگ‌تر و وسیع‌تر شود، تأثیرات آن بر اقتصاد ایران بیشتر می‌شود.


معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه روز گذشته بعد از اعلام آغاز تحریم‌ها توسط آمریکا، با مدیران بخش‌های مختلف که مورد تحریم قرار گرفته بودند تلفنی صحبت کردم و تصریح کرد: با مکالمه با مدیرانی که صنایع‌شان با تحریم روبه‌رو شده بودند، همگی بجز یک مورد اعلام کردند که تحریم‌ها از آنچه پیش‌بینی کرده بودند، تأثیرگذاری کمتری داشت.


وی با بیان اینکه صنعت کشور یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند با عملکرد مناسب آمریکا را در این جنگ اقتصادی شکست دهد، افزود: از عهده صنعتگران ما برمی‌آید که با اقدامی سخت‌کوشانه از این راه دشوار عبور کنند.


جهانگیری با توضیح اینکه اگر فرض کنیم تا سال 98 یک دوره سخت را پیش‌رو خواهیم داشت، باید با ایستادگی از این دوران عبور کنیم، گفت: تولید اولویت و مهم‌ترین کار برای شکست آمریکایی‌ها است.


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد به مردم فشار آورد، تصریح کرد: ما راضی نیستیم با سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دولتی، بخش‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی را دچار مشکل کنیم و قطعاً می‌دانیم بهترین کار، بدون قید و بند بودن اداری فعالیت‌های مرتبط با تولید و صنعت است.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته