دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 08:15
معاون وزیر نیرو:

تحریم‌های آمریکا بر فعالیت‌های نیروگاهی تأثیری ندارد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر از عدم تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت نیروگاهی خبر داد و گفت: ۸۰ درصد تولیدات داخلی سازی شده‌اند.
کد خبر : 323504
صادق زاده- معاون وزیر نیرو.png

محمد صادق زاده گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه فعالیت‌های نیروگاهی در کشور متأثر از تخصص بالای مهندسان ایرانی است،گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که بیش از 80 درصد از تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور تولید می‌شود.


 رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأثیری بر فعالیت‌ها و ساخت تجهیزات نیروگاهی نخواهد داشت،گفت: در شرایط کنونی نیروگاه‌های کوچک در کشور بیش از 17 هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کنند.


وی افزود: در شرایطی که شاهد اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور افزایش‌ یافته است.


صادق‌زاده تصریح کرد: نرخ رشد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرهای مختلف ایران روند صعودی به خود گرفته است به‌طوری‌که تعداد نیروگاه‌های تجدیدپذیر بیش از 80 درصد در سال 96 نسبت به سال 95 رشد کرده است.


معاون وزیر نیرو اضافه کرد: حضور پررنگ کشورهای خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور نشان از این واقعیت دارد که ایران در زمینه تولید برق جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.


صادق‌زاده گفت: در زمینه فعالیت‌ نیروگاه‌های خورشیدی بسیاری از متخصصان ایرانی به تکنولوژی‌های مهمی رسیده‌اند اما باید به این نکته مهم اشاره کنیم که کشورهای همچون کره‌جنوبی و چین در حوزه واردات تجهیزات الکتریکی تجدیدپذیر که در نیروگاه‌های خورشیدی به کار می‌رود سرآمد هستند.


رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بدهی دولت به نیروگاه‌های تولید برق هر سال افزایش پیدا می‌کند که خوشبختانه برای تسویه طلب نیروگاه‌های دولتی و خصوصی کشور تا پایان سال جاری از سوی وزارت نیرو و سازمان برنامه‌وبودجه  برنامه‌ریزی جامع و دقیقی شده است.


انتهای پیام/4094/4083/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته