دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 19:21
با تنظیم نامه‌ای؛

دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل از آمریکا شکایت کردند

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در خصوص تحريم‌های آمريكا به دادگاه لاهه شکایت کردند.
کد خبر : 323519
IMG_2968.JPG


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، دانشجویان واحد اردبیل ضمن تنظیم شکایت‌نامه‌ای به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل، سازمان دیده‌بان حقوق بشر، دادگاه لاهه، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و سفارتخانه‌های کشورهای غربی خواستار رسیدگی به حقوق ملت شریف ایران شدند. 


متن نامه به شرح زیر است: ایالات متحده آمریکا با زیاده‌خواهی و پایمال کردن مفاد اعلامیه حقوق بشر، ملت‌های مختلف جهان را با اعمال فشارهای شدید و غیرانسانی، از حقوق اولیه و مسلم محروم کرده است. رفتارهای غیردیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا در برابر کشورهای جهان، نقض قطع‌نامه‌های سازمان ملل و خروج از توافق‌نامه برجام نمونه‌های بارزی از اقدامات غیرقانونی این کشور است که نشأت گرفته از ضعف بینشی و عقب‌ماندگی تحلیلی دولتمردان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ایالات متحده آمریکاست.


ایالت متحده آمریکا با قانون‌شکنی و حمایت از رژیم‌ها و دولت‌های ستمگر در همه جنایت‌های دنیا دخالت مستقیم دارد. جنگ‌هایی که در منطقه خاورمیانه توسط همپیمانان آمریکا یا تروریست‌های مورد حمایتش علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم کشورهایی همچون یمن، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و... اتفاق می‌افتد، نمونه‌هایی از دیکتاتوری قرون وسطایی آنان است.


جنگ اقتصادی که رژیم آمریکا با حمایت‌های مالی آل‌سعود علیه ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران با نقض آشکار مواد یک، 26 و 30 اعلامیه جهانی حقوق بشر، تحمیل کرده؛ نشان‌گر این اصل است که دولت‌مردان آمریکا به هیچ‌یک از تعهدات بین‌المللی خود پایبند نبوده و تصور می‌کنند کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید در خدمت آنان باشند.


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ضمن محکومیت جدی اقدام غیرمتعارف و خلاف حقوق بین‌الملل ایالات متحده آمریکا، در تحریم غذایی، دارویی، آموزشی و... جمهوری اسلامی ایران، از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهند تا با جلوگیری از قانون‌شکنی آمریکا و همپیمانانش، در اقدامی قاطعانه و سریع به دولت بی‌سواد ایالت متحده بفهمانند که قوانین و معاهدات بین‌المللی کاغذ پاره نبوده و همه کشورهای دنیا ملزم به رعایت تمامی مفاد آن هستند، در غیر این‌صورت باید منتظر عواقب شدید آن از طرف جامعه بین‌الملل باشند.


دولت آمریکا بی‌سواد بوده و به بشریت ارزش نمی‌دهد


دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حاشيه امضای شكايت‌نامه دانشجويان به دادگاه لاهه عليه دولت آمريكا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اردبيل، رفتار آمریکا در خصوص اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران را در تضاد با حقوق بشر دانست.


کیوان عاصم تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد و گفت: رفتار آمریکا که در تضاد با حقوق بشر و نشان‌دهنده این واقعیت است که دولت آمریکا برخلاف شعارهای ظاهری، دولتی بی‌سواد بوده و به بشریت ارزش نمی‌دهد.


وي افزود: اين دولت فقط كشور آمریکا را نديده و به سایر ملت‌ها توجه نمی‌کند و به اعمال وحشیانه خود می‌اندیشد و از حقوق بشر به‌صورت ابزار سیاسی استفاده می‌کنند که نمونه بارز آن خروج از برجام و تحریم‌ها است که غذا و دارو و آموزش را مورد هدف قرار داده است.


عاصم به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند اگر ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم و اگر ما را محاصره نظامی کنند، فرزند عاشوراییم، اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها برای ما فرصت است و حکم‌های جدیدی هم که توسط مقام معظم رهبری به جوانان داده شد، نشان از اعتماد ایشان به جوانان این مرز و بوم است و آنان راه حل مشکلات هستند و بعضی مسئولان نیز باید به جوانان اعتماد کنند.


دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان احساس مسئولیت می‌کنند و حق خود می‌دانند که از مطالبات ملت ایران دفاع کنند.


وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی باید از حق مظلوم دفاع کنند و ملت‌های آزاده و سازمان‌های بین‌المللی سکوت معنی‌دار خود را بشکنند که در غیر این‌صورت موجب می‌شود خود سازمان‌ها زیر سئوال بروند.


عاصم عنوان کرد: با طرح این شکایت از سازمان‌های بین‌المللی تقاضای رسیدگی به خواسته‌های نامشروع آمریکا را داریم که با پول سعودی و ظلم‌های یهودی انجام می‌شود.


این فعال دانشجویی ادامه داد: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش با نظام و ملت ایران مخالف هستند و با تحریم‌ها ضرر به مردم می‌رسانند.


عاصم این جمله شهید بهشتی را که دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود مورد یادآوری قرار داد و گفت: انتظار این است که سازمان‌های بین‌المللی به مطالبات مردم ایران ترتیب اثر بدهند و بدانند که ظالمان جهان و آمریکا نابودشدنی هستند.


انتهای پیام/4101/4062




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته