دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 19:12
داورزنی:

پوشش 8 رشته جانبازان و معلولین وظیفه ذاتی فدراسیون‌هاست

معاون وزارت ورزش گفت: با انتقال هشت رشته ورزشی، پشتیبانی از ورزش‌های جانبازان و معلولان در قالب وظیفه ذاتی فدراسیون محسوب می‌شود و نگاه وظیفه‌ای به وجود می‌آید.
کد خبر : 323516
دواورزنی.jpg

به گزارش  گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه انتقال ماموریت هشت رشته ورزشی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های مربوطه عصر امروز با حضور روسا و سرپرستان فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری، تیراندازی باکمان، سوارکاری، بدمینتون، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس و قایقرانی برگزار شد.


محمدرضا داورزنی در این جلسه اهمیت انتقال ماموریت هشت رشته ورزشی از فدراسیون‌های ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های مربوطه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آنچه مسلم است اکنون فدراسیون‌هایی که در قالب این انتقال قرار گرفته‌اند ماموریت آنها اضافه شده است و قطعا با افزایش ماموریت‌ها، اعتبارات آنها نیز افزوده خواهد شد.


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: قبل از این انتقال فدراسیون‌ها از محل اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده اعتباری دریافت نمی‌کردند اما با این انتقال قطعا از این محل نیز فدراسیون‌ها دریافتی‌هایی دارند که می‌توانند نه تنها برای انجام ماموریت‌های جدید از آن بهره ببرند بلکه این فرصت نیز پدید می‌آید که با این اعتبارات جدید شرایط بهتری را برای افزایش امکانات و زیرساخت‌های رشته ورزشی متبوع خود فراهم آورند.


داورزنی گفت: نگاه فدراسیون‌های ورزشی در قبال ورزش جانبازان و معلولین حمایتی بوده اما اکنون با این انتقال پشتیبانی از ورزش‌های جانبازان و معلولان در قالب وظیفه ذاتی آنها محسوب می‌شود و نگاه وظیفه‌ای به وجود می‌آید.


در این جلسه اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک دقایقی به فرآیند قانونی انتقال هشت رشته ورزشی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های مربوطه که مورد تاکید فدراسیون‌های جهانی نیز قرار دارد، پرداخت.


اشرفی همچنین تاکید کرد: حمایت از ورزش جانبازان و معلولین از سوی فدراسیون‌های جهانی یک امتیاز مثبت برای فدراسیون‌های ملی محسوب می‌شود.


محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز این انتقال را یک فرصت دانست و تاکید کرد: این انتقال با توجه به تاکید فدراسیون جهانی یک قانون است و به صورت رسمی باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود.


خسروی‌وفا تصریح کرد: حمایت از ورزش جانبازان و معلولین در رشته‌های مختلف از جمله این هشت رشته که قبلا از سوی فدراسیون‌ها انجام می‌شد از این پس دیگر باید به صورت قانونی محقق شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته