دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
3 خبر از جشنواره مقاومت؛

معرفی برترین‌های 40 سال سینمای مقاومت در جشنواره مقاومت

برترین‌های 40 سال سینمای مقاومت پنجم آذر‌ماه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی می‌شوند.
کد خبر : 323460
news_70291105221105 (1).jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از جشنواره مقاومت، روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی و به پاس ارج نهادن به دست‌اندرکاران عرصه سینمای مقاومت، از میان نزدیک به 300 فیلم سینمایی راه یافته به چهارده دوره جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، برترین‌های تهیه‌کنندگی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری توسط مردم انتخاب و معرفی خواهند شد.


فهرست آثار و عوامل هر فیلم با عنوان «سامانه رأی‌گیری مردمی چهل سال سینمای مقاومت» در سایت جشنواره به آدرس moqavematfilmfest.ir درج شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ پنجشنبه 24 آبان‌ماه با ورود به سایت و ملاحظه شناسنامه فیلم‌ها، حداکثر به پنج گزینه مورد نظر خود در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه‌نویس و بهترین بازیگر (مجموعا 20 گزینه) رأی دهند.


پس از اتمام مهلت رأی‌گیری فهرست نامزدهای هر بخش اعلام و رأی‌گیری مجدد برای انتخاب برترین‌های 40 سال سینمای مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس به عمل خواهد آمد و نتایج در مراسم افتتاحیه جشنواره (پنجم آذر‌ماه) اعلام خواهد شد.


روابط عمومی جشنواره همچنین، اعلام کرد به سه نفر از شرکت‌کنندگان (به اتفاق یک همراه) به قید قرعه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا خواهد شد. بخش چهل سالگی سینمای مقاومت با همکاری شبکه سوم سیما به اجرا در می‌آید.


رازگشایی سقوط هواپیمای حامل شهیدان فلاحی،کلاهدوز، جهان آرا، نامجو و فکوری


سقوط هواپیمای حامل شهیدان فلاحی،کلاهدوز، جهان آرا، نامجو و فکوری در مستندی با عنوان «معمای C130» به کارگردانی سید مهدی دزفولی روایت می‌شود.


به گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، همواره این سؤال مطرح است: چرا هواپیمای حامل فرماندهان ارتش و سپاه؛ فلاحی،کلاهدوز، جهان آرا، نامجو و فکوری سقوط کرد و شهادت این افراد چه تأثیری بر روند جنگ گذاشت؟


مهدی دزفولی متولد 1367 تهران دارنده آثاری چون: روزهای خرداد، داستان ناتمام یک حزب، و گزارش چند قتل، وزیر ارشاد و ... در قالب مستندی 35 دقیقه‌ای به روایت و رازگشایی این اتفاق پرداخته است. پروسه تحقیقاتی این پروژه توسط خود کارگردان صورت گرفته و تصویربردار: سعید براتی، تدوین‌: منصور فروزش فرد با وی در این فیلم همکاری داشته‌اند.


مستند شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس


مستند بازروایی ماجرای حمله نیروهای آمریکایی به صحرای طبس برای آزادسازی گروگان‌های لانه جاسوسی و حوادث پس از آن در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به نمایش در‌می‌آید.


به گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این مستند با عنوان «نیمه شب 24 آوریل» به کارگردانی جواد موگویی است. جواد موگویی متولد 1362 تهران پیش از این آثاری چون: پرونده ناتمام، کابوس در بیداری، اسرار آیت و ... در کارنامه‌اش ثبت کرده است.


در این خبر؛ سایر مشخصات فیلم به این ترتیب آمده است: تحقیق: جواد موگویی، تصویربردار: سیامک مختاری، تدوین‌: محمدحسین امامی، تهیه کننده: جواد موگویی، زمان: 41 دقیقه


پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج از پنجم تا نهم آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4046/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته