دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 14:04

شهرام دبیری: حق‌مان را از رسانه ملی می‌گیریم / اجازه نمی‌دهیم کی‌روش قهر کند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به گفته سرافراز رئیس رسانه ملی مینی بر اینکه تنها در صورتی به فدراسیون فوتبال پول می دهد که بودجه لازم به حساب صدا و سیما واریز شود، واکنش نشان داد و اعلام کرد که فدراسیون فوتبال حق فوتبال را از رسانه ملی می‌گیرد.
کد خبر : 32346

شهرام دبیری در این باره به به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت:« ما برای آنکه حق‌مان را از صدا و سیما بگیریم دو راه داریم. اول اینکه جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برگزار کنیم و از آنها بخواهیم بودجه‌ای را که مرتبط با فدراسیون فوتبال در اختیار رسانه ملی می‌گذارند، مستقیما به خودمان بدهند تا فدراسیون زودتر به حق و حقوق خود برسد. به همین منظور تا 10 روز آینده جلسه‌ای را با نمایندگان فراکسیون ورزش مجلس برگزار می کنیم.»


وی ادامه داد:« راه دوم هم این است که مدیریت پخش مسابقات لیگ برتر در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. یعنی صدا و سیما 90 دقیقه پخش دیدارهای لیگ برتر را به ما بدهد تا از تبلیغاتی که به خصوص در بین دو نیمه پخش می شود، پولی را که متعلق به فوتبال است، به دست آوریم. در همین باره هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با رسانه ملی امضا کردیم تا در صورت توافق نهایی در مرحله آخر دو طرف قراردادی را در این زمینه ببندند و تبلیغات پخش بازی‌های لیگ برتر را به دست بگیریم تا بتوانیم درآمد حاصل از این تبلیغات را به باشگاه‌ها پرداخت کنیم.»


دبیری در ادامه این گفت‌و‌گو در پاسخ به این سوال که آیا قهر کی‌روش حقیقت دارد؟ عنوان کرد:« چنین مسئله‌ای صحت ندارد. سرمربی تیم ملی در موعد مقرر به ایران برمی‌گردد. کی‌روش بابت دو موضوع می تواند از ما ناراحت باشد و قهر کند که در هر دو موضوع ما به موقع عمل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم سرمربی تیم ملی از دستمان دلخور باشد. موضوع اول درباره حق‌الزحمه کی روش است که آن را پیش از آمدن به ایران به حسابش واریز می‌کنیم. دومین دلیلی که می تواند باعث شود کی‌روش به ایران نباید کوتاهی ما در اجرای برنامه‌های تیم ملی است که در این زمینه هم ما طبق برنامه عمل کرده‌ایم.»


وی در واکنش به این پرسش که با این حساب شما پول کی‌روش را در روزهای آینده می‌دهید تا او در بازی با گوام روی نیمکت تیم ملی بنشیند، بیان کرد:« تا زمانی که ما پول لازم را در اختیار نداشته باشیم، نمی‌توانیم به کی روش پولی بدهیم و برنامه‌های تیم ملی را جلو ببریم. با توجه به توافق ماه گذشته دولت با 1+5 مشکلاتی که در گذشته برای تبدیل ارز به ریال داشتیم تا حدود زیادی برطرف شده است و حالا می‌توانیم دلارهای گذشته فدراسیون را که آزاد شده است دریافت و کلیه مشکلات مالی مان را برطرف کنیم. کی‌روش هم حق دارد و باید حق‌الزحمه خود را به موقع بگیرد.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی روش دقیقا چه موقعی به ایران برمی‌گردد، تصریح کرد:« نمی‌توانم بگویم دقیقا چه روز و چه ساعتی کی‌روش به ایران می‌آید ولی مطمئنم که او زودتر از 12 شهریور که تیم ملی با گوام بازی دارد، در ایران خواهد بود. مشکلات مالی فدراسیون کمتر شده است و برنامه های کی روش به موقع انجام می شود.»


دبیری درباره اینکه موضوع استعفای علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال، صحت دارد یا خیر اظهار کرد:« نمی دانم چنین شایعاتی از کجا مطرح می شود. تا آنجا که من می دانم چنین قضیه‌ای حتی به شوخی هم عنوان نشده است. ما هر هفته جلسه داریم و هنوز چنین حرفی را از دهان خود اسدی یا دوستان دیگر در فدراسیون نشنیده‌ام.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته