دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرید:

بدنه سینما تمایلی به حرف مهم ندارد

یک کارگردان سینما گفت: متأسفانه بدنه سینما تمایلی به حرف مهم ندارد.
کد خبر : 323429
alireza-farid.jpg

علیرضا فرید در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد:  پس از ارائه فیلمنامه «گیشه» و رد آن از سوی شورای پروانه ساخت، تصمیم به نگارش فیلمنامه‌ای دیگر با موضوعی اجتماعی کردم و درصدد هستم تا پروانه ساخت آن را دریافت کنم.


وی افزود: آنچه از مخالفت شورای پروانه ساخت برای فیلمنامه گیشه شنیدم این بود که راجع به سینما و وضعیت هنر در ایران خط قرمزی وجود دارد.


کارگردان خنده‌های آتوسا با بیان اینکه با شبکه نمایش خانگی موافق نیستم گفت: تمایلی ندارم که فیلم‌هایم به نمایش خانگی بیاید.


وی افزود: اعتقادم این است که فیلم نباید در نمایش خانگی بیاید و تمایل ندارم تولیداتی در نمایش خانگی داشته باشم و این  فیلم که می‌خواهم بسازم هم سینمایی است.


فرید بیان کرد: متاسفانه همه فیلم‌ها بعد از اکران به نمایش خانگی راه پیدا می‌کنند که  در این چندساله این جریان رواج پیدا کرده است.


وی درباره انتظاراتش از مدیر جدید سازمان سینمایی گفت: انتظار بسیار مثبتی از مدیران سینمایی ندارم. فیلم‌سازان و مدیران کار خود را می‌کنند. تاکنون هیچ حمایتی از مدیران سینمایی درباره خود ندیدم.


فرید افزود: آنچه که در اکران رخ می‌دهد بیشتر حمایت از فیلم‌هایی است که در پی سرگرم کردن مخاطب است و فضا برای آنها مهیا می‌شود. سیاست دقیقی وجود ندارد و فیلم‌سازانی که دغدغه جدی دارند حمایت جدی نمی‌شوند.


وی گفت: فیلمنامه‌هایم با مانع مواجه شده است با اینکه حرفهای جدی داشته اما سعی شده که بی‌خاصیت نباشد اما می‌بینیم اصولا بدنه سینما تمایلی به حرف مهم ندارد.


انتهای پیام/4046/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته