دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 13:30
وزیر کشور تأکید کرد:

تشکیل کاروان‌های استانی برای حل مشکلات زائران اربعین

وزیر کشور با بیان اینکه باید کاروان‌های استانی برای اربعین تشکیل شود، تأکید کرد: ایجاد سازوکار برای حل مشکلات زائران اربعین مهم است.
کد خبر : 323353

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه جمع‌بندی ستاد اربعین که ظهر امروز در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد، با قدردانی از مدیریت اربعین امسال اظهار کرد: در موضوع اربعین انعکاس خوبی شاید در برخی موارد انجام نشده، ولی در مجموع عملیات، هماهنگی‌های داخلی و خارجی برای این موضوع بسیار دشوار بود که به‌درستی صورت گرفت.


وی با بیان اینکه آحاد مردم از ابعاد مختلف دشواری‌های مدیریت اربعین اطلاعات دقیقی ندارند و انتقال و جابه‌جایی دو میلیون نفر از زائران اربعین کاری بسیار سخت است، افزود: باید تلاش کنیم که در چهارمین سال برگزاری منسجم مراسم اربعین نقاط ضعف و قوت احصا شود.


وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید مدیریت اربعین به‌گونه‌ای پیش برود که در سال‌های آینده هم از نظر کیفی و کمی شاهد ارتقای این سفر بزرگ باشیم، اضافه کرد: باید مدیریت اربعین را چنان قوی انجام داد که در هشت ساله آینده هر ساله بتوانیم ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر به زائران ایرانی افزوده شود. سفر اربعین سبب نشاط روحی، معنوی و اعتقادی در کشور و جهان اسلام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه اربعین در فضای بی‌اعتقادی امروز جهان، نور امیدی برای تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان است، اعلام کرد: بر اساس آمار، ۴۵ درصد تردد زائران خارجی که از ایران به سمت عراق عبور می‌کردند امسال افزایش یافت که گسترش فرهنگ اصیل اسلامی را در جهان سبب می‌شود.


مشکلات اربعین سال آینده باید برطرف شود


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه سوسیالیسم و لیبرالیسم نتوانستند در جهان امروز به اعتقادات مردم پاسخ دهند و انسان‌ها به‌دنبال مسیر کمال الهی هستند، عنوان کرد: در شرایط کنونی جهان، اربعین تبدیل به نمادی بزرگ برای تمام مسلمانان شده است و نباید در این مراسم بزرگ اسیر مسائل حاشیه‌ای مانند ارز و حمل و نقل شد.


وی حل مشکلات مانند ارز، حمل و نقل و تردد در سال آینده را ضروری دانست و تأکید کرد: باید پروتکلی برای خدمت‌رسانی موکب‌ها و افراد و کاروان‌ها در نظر گرفته شود تا مشکلاتی برای زائران پیش نیاید.


وزیر کشور با اشاره به اینکه رسانه‌های جهان موضوع اربعین را دنبال می‌کنند، ولی این چشمه جوشان حقیقت، اسیر سانسور خبری شدید آنها شده است، تصریح کرد: در مدیریت اربعین ضعف‌هایی وجود داشته، ولی روند در مقایسه با سال گذشته رو به بهبود است، اما عده‌ای غرض‌ورزانه اربعین را تخطئه می‌کنند که این نوع نگاه‌ها برداشت سطحی در موضوع اربعین حسینی است.


وی با تأکید بر اینکه اربعین اصلا جایگزین حج نیست، بلکه این مراسم بزرگ یک منظومه بزرگ در طول حج است، خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی دقیق، هدفگذاری، مردمی‌بودن و تشکیل کاروان‌های استانی در مدیریت اربعین بسیار مهم بوده و باید این مراسم به سمت تشکیل کاروانی پیش برود.


رئیس‌جمهور دستور چهار بانده شدن محور مهران را داد


فضلی ادامه داد: عراقی‌ها به تمام تفاهم‌نامه‌های خود عمل کرده‌اند و امسال عتبات‌عالیات از نظر امنیتی در سلامت بسیار کامل بود که نشان دهنده موفقیت در این موضوع است.


وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور چهار بانده شدن محور مهران به نجف و تکمیل پُل خرمشهر به بصره را داده است، افزود: بسیج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و تمام دستگاه‌های اجرایی خدمت زیادی را برای اربعین انجام دادند.


انتهای پیام/۴۰۸۲/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
۰
ای کاش کاروانی هم برای حل مشکلات اساسی کشور مانند فقر و بیکاری و اعتیاد تشکیل بدهید .
هلدینگ شایسته